چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی‌‌اصغر محمدی: از امروز سال تحصیلی 90-89 آغاز می‌شود و 13 میلیون دانش‌آموز در 110 هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند که تعداد دانش‌آموزان نسبت به سال تحصیلی گذشته حدود 500 هزار نفر کاهش نشان می‌دهد.

البته دیروز دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی و اول راهنمایی به مدرسه رفتند. وزیر آموزش و پرورش نیز با حضور در یکی از مدارس ابتدایی تهران و نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان کلاس اولی گفت: آموزش و پرورش در مسیر تحول بنیادین قرار گرفته و شکوفه‌های امسال ما در سال تحصیلی آینده درصورت اجرایی‌شدن تغییر ساختار نظام آموزشی به دوره تحولی آموزش و پرورش وارد می‌شوند و از سال تحصیلی 91-90 دوره ابتدایی 6 ساله می‌شود و کتاب‌های درسی نیز بر این اساس تغییر خواهد کرد.

حمید‌رضا حاجی‌بابایی خطاب به خانواده دانش‌آموزان کلاس اولی گفت: این نوید را به شما می‌دهم که نظام جمهوری اسلامی در ادامه خدمات 30 سال اخیر به نظام تعلیم و تربیت، گام‌های جدید و بلندی را برای تحول در نظام آموزش و پرورش برداشته است.
حاجی‌بابایی در پاسخ به پرسش همشهری که شما تاکید زیادی روی هنرستان‌ها دارید اما هنرستان‌ها با کمبود شدید امکانات روبه‌رو هستند اعلام کرد: امسال 12 درصد از بودجه عمرانی استان‌ها به تجهیز مدارس اختصاص یافته است، ضمن اینکه به استان تهران به‌عنوان پایتخت ایران نگاه ویژه‌ای داریم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش شهر تهران در آستانه مهرماه ظرفیت هنرستان‌های خود را 12 درصد افزایش داده است، گفت: افزون بر اهتمام نسبت به تجهیز هنرستان‌ها، به‌سمت هوشمند‌سازی‌ مدارس نیز حرکت می‌کنیم. البته گفته‌های مدیران برخی از هنرستان‌های تهران و مشاهدات خبرنگار همشهری با اظهارات وزیر در این‌باره مغایرت دارد تا جایی که وزیر آموزش و پرورش حاضر به بازدید از هنرستان کار‌دانش دخترانه پیامبر در مجاورت مدرسه‌ای که آیین جشن شکوفه‌ها برگزار شد، نشد.

در آستانه آغاز سال تحصیلی 90 - 89 و بازگشایی مدارس، وزیر آموزش و پرورش در پیامی خطاب به دانش‌آموزان و فرهنگیان سراسر کشور با بیان اینکه تحول بنیادین نه یک انتخاب بلکه یک اضطرار است، به تشریح مهم‌ترین محورهای این موضوع پرداخت.

کد خبر 116691

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز