شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

یوسف مجتهد: پیشوای مؤمنان جهان حضرت علی(ع) می‌فرماید: «مرام پیغمبران و نوامیس آسمانی اصولا بر هدایت توده به وظایف فردی و اجتماعی قرار دارد و قرآن مجید بدین مطلب شاهدی صادق است.

Koran

قرآن برنامه کاملی است که توده‌ها را به‌درستی هدایت می‌کند، قرآن داروی دردهای بی‌درمان و پناه آوارگان است. قرآن رشته محکم و متینی است که اجتماعات پریشان فکر را یکجا گرد آورده و در میان آنها روح صمیمیت و علاقه ملیت ایجاد می‌کند. قرآن کتابی راستگو و راهنمایی آگاه است. آن‌کس که این مشعل آسمانی را در زندگی پیش‌راه خود قرار دهد هرگز به لغزش و سقوط دچار نخواهد شد.

این پیشوای عزیز و مهربان در روز قیامت از پیروان خود شفاعت خواهد کرد، ولی باید دانست قرآن منحصر به اوراق نیست که در میان جلدی گرد آمده و هرکس آن‌را بر‌گردن خویش آویزان می‌کند، یا در خانه خود نگاه می‌دارد، بلکه منظور از قرآن، عمل کامل به‌معنی آن و همت بر انجام وظایفی است که در آن مطابق وحی آسمانی درج شده است.

بنابراین، مسلمانان وظیفه‌شناس و فعال، قرآنی متحرک و سخنگو هستند که درستی معنی این کتاب مجید از اندیشه پاک و اعمال ستوده آنان هویدا و آشکار است. قرآن پیش از همه از ستمکاران و مردمان ظالم، رنجیده خاطر و ملول است و به همین جهت شرک و کفر را نوعی از ظلم تعریف کرده است. قرآن به ثبات قدم و پایداری بسیار علاقه‌مند است و همیشه مردم فعال و جدی را دوست می‌دارد و مسلم است که این جدیت و ثبات باید در افکار و عمل، نیکو و پسندیده باشد. پس ای بندگان خدا، از قرآن استفاده کنید و اندرز مرا به‌کار بندید تا در 2جهان رستگار باشید.

آری هرکس ستم کند، دشمن خدا خواهد بود، دشمنی با خدا کار آسانی نیست. وای بر آن‌کس که آفریدگار کائنات بر خصومتش اراده کند، چه زود دست حق بر زمینش زند و عاقبتش را در 2جهان تباه کند. خدای را غافل مپندار که او همیشه در کمین ستمکاران است. فریاد بندگان را گوش کند و کوچک‌ترین مظلمه را از بزرگ‌ترین کسان صرف‌نظر نفرماید. خشم ملت نمونه‌ای از خشم خداوند قهار است.»

این پست‌فطرتان که حریم کلام الهی را حرمت نداشتند و گستاخانه چون مگسی ناچیز در عرصه سیمرغ پای گذاشتند، جز رسوایی سرانجامی نخواهند یافت. امروز دین خدا و قرآن او در ایران پیروانی دارد که توفان‌های سهمگین، هیچ تزلزلی در اراده راسخ آنان به‌وجود نخواهد آورد. ایرانیان، نگهبان دین و پاسدار شرف و حرمت قرآن هستند. ایرانیان ستون‌های محکمی هستند که پایه‌های دین بر دوش آنان استوار است.

ایرانیان دژ محکم و حصار پولادین دفاع از قرآنند، آنان چون عقابان تیزپرواز پیرامون قرآن به پرواز درمی‌آیند تا کرکس‌های متعفن خیال نزدیک شدن به آن‌را نکنند. ایرانیان سرداران فداکار و پرورش‌یافته مکتب حسین(ع) و علی(ع) هستند. شرافت ایرانی با جانبازی در راه قرآن همراه است. ایرانیان درس شهامت و استقامت به سایر ملت‌ها می‌دهند. امروز اشرار بر جهان حکومت می‌کنند حاکمان آمریکای جنایتکار نادان هستند و می‌خواهند پرده حقانیت بر مظالم خانمان‌برانداز خویش بپوشانند و تاریخ را فریب دهند و با پندار ناپاک و عقیده ملعون خود به‌دنبال اغفال ملت‌هایند.

سروش غیب از فریاد شما ملت به فضای کشور طنین‌انداز شد و در دفاع از حریم قرآن جسورانه پا به عرصه میدان گذاشتید. شما سال‌هاست که صدای هل من ناصر‌ینصرنی رها شده در تاریخ را پاسخگویید و دیگر آن ندا مظلوم نیست چون مردمانی راسخ و پولادین همواره و در هر صحنه به این ندا لبیک می‌گویند.

امروز رهبری و نظام بر این مردم می‌بالند و اسلام به شما افتخار می‌کند. امروز هر خیانتی زیر اراده محکم شما له می‌شود و هر توطئه‌ای با حضور قدرتمند شما خنثی می‌شود.

شما گره‌گشای مشکلات مستضعفین جهان هستید و حضور آگاهانه شما برهم‌زننده دسیسه‌های دشمنان است. امروز شما یار و یاور قرآنید و فردا قرآن شما را یاور خواهد بود. ملت ایران به‌خوبی آگاهند که حق را با همه سنگینی، تکلیف را با همه دشواری و وظیفه را با همه طاقت‌فرسایی چگونه به سرمنزل مقصود برسانند.

کد خبر 116338

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز