همشهری آنلاین: کتاب «غزه، جامعة جهانی و حقوق بین‌الملل» تازه‌ترین اثر انتشارات موسسه همشهری،عصر یک‌شنبه،۱۴ شهریور با حضور تعداد زیادی از نمایندگان مجلس از سوی قالیباف شهردار تهران، احمد توکلی و مقیمی رونمایی شد.

غزه و انتشارات همشهری

این کتاب به بررسی ابعاد حملة رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی برای شکستن محاصره غزه و از این رهگذر به منظور ترویج و تبیین سیاست‌های ظلم‌ستیزانة نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین به نقش دولت ها و کشورهای مسلمان در این موضوع پرداخته است.

کتاب «غزه، جامعة جهانی و حقوق بین‌الملل» موضوع تهاجم نیروهای رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی و بحران محاصره غزه را از منظر قواعد و حقوق بین الملل مورد بررسی و کنکاش علمی قرار داده است و با استناد به قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل، رویه های دیگر سازمان های بین المللی و نهادهای غیر دولتی و همچنین عرف بین الملل قبح و زشتی این جنایت اسرائیل را در منظر داعیه داران رعایت نظامات بین المللی و پایبندی به مصوبات سازمان های بین المللی و عرف و قواعد جهانی که خود بزرگترین حامی این رژیم هستند، بیش از پیش عیان کرده است.

این پژوهش تخصصی با یاری برخی اساتید رشته حقوق و علوم سیاسی دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی و علامه طباطبایی و کارگزاران سیاست خارجی و نیز با برگزاری 5 میزگرد موضوعی به بررسی بحران محاصرة غزه و نیز حملة اسرائیل به کاروان آزادی از منظر حقوق بین‌الملل و دیپلماسی عمومی می‌پردازد. علاوه بر میزگردها 24 مقاله تالیفی مرتبط با عنوان کتاب نیز به رشته تحریر درآمده که بخشی از آنها به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده است.

رونمایی کتاب غزه و جامعه بین‌الملل

در همین حال حسین قربانزاده، معاون فرهنگی موسسه همشهری در گفت وگویی با همشهری آنلاین درباره پیشینه تدوین این کتاب گفت: یک هفته بعد از حمله به کاروان موسسه همشهری بر اساس سیاست‌های ابلاغی آقای قالیباف این طرح پژوهشی را در دستور کار خود قرار داد و در طی دوره زمانی چهار ماهه هم این میزگرد‌ها برگزار و هم مقالات تالیفی سفارش داده و آماده شد. نکته قابل تامل این که برای اولین بار است که ما در موضوع فلسطین و محاصره غزه، از ظرفیت‌های بین المللی استفاده کردیم. یعنی از بر اساس همان قواعدی که حامیان رژیم صهیونیستی داعیه پای بندی به آن را دارند ، با مبنا قرار دادن همین قواعد این اقدام رژیم صهیونیستی زیر سوال رفته است. کاروانی که برای شکستن محاصره در دریای آزاد مورد حمله قرار بگیرد خلاف عرف و قواعد حقوق بین‌الملل است.

این کتاب در 432 صفحه با کاغذ گلاسه در قطع خشتی، قیمت 12000 تومان و با شمارگان 3000 نسخه از سوی انتشارات همشهری روانه بازار نشر شده است

کد خبر 115593
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز