گروه اقتصادی: معاون توسعه انسانی رئیس‌جمهور در واکنش به احتمال مقاومت درون دولت نسبت به انتقال وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی از تهران به سایر شهرها تاکید کرد: شهادت می‌دهم همه اعضای دولت دنبال تمرکززدایی از تهران و کاهش نیرو هستند.

جمعیت

لطف‌الله فروزنده در یک نشست خبری با اعلام اینکه انتقال کارمندان دولتی اجباری نیست، اعلام کرد: انتقال 30شرکت ملی و 7 برنامه انتقال کارمندان و شرکت‌ها، مؤسسات پژوهشی و نیز انتقال کارکنان اطراف تهران و کاهش نیروهای 6 وزارتخانه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش مهر و فارس، معاون رئیس‌جمهور گفت: اشخاصی که خواهان انتقال از تهران هستند به‌صورت داوطلبانه درخواست می‌کنند و در مواردی که دستگاه دولتی منتقل می‌شود کارمندان نیز بالطبع منتقل می‌شوند اما کارمند می‌تواند درخواست انتقال به سایر دستگاه‌ها و یا تقاضای بازخریدی و بازنشستگی داشته باشد.

او افزود: تاکنون نیز 117 شرکت از تهران منتقل شده‌اند که البته هنوز دفاتر آنها در تهران هستند. این مقام مسئول از برنامه وزیر جهاد کشاورزی برای انتقال 40درصد نیروهای زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: این برنامه در وزارتخانه‌های صنایع، راه، وزارت علوم نیز در دستور کار قرار دارد.

فروزنده از ملزم شدن دستگاه‌های دولتی برای انتقال 40 درصد از کارمندان، شرکت‌ها، مؤسسات آموزشی وابسته، مؤسسات وابسته و... خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس، انتقال همین تعداد از کارمندان 6 وزارتخانه در دستور کار است. هفته‌ای یک جلسه نیز در دولت برای انتقال ماموریت‌های کارکنان دولت برگزار می‌شود.

انتقال کارمندان اجباری نیست

وی با تاکید بر اینکه در انتقالی‌ها به هیچ عنوان نمی‌خواهیم که کار را اجباری کنیم و باید این کار به‌صورت داوطلبانه انجام شود، در غیر این‌صورت به نتیجه نمی‌رسیم، تصریح کرد: اگر دستگاه‌ها برنامه انتقال را در دستور کار خود و کارکنان قرار دهند، گزینه‌هایی را برای کارکنان در نظر می‌گیریم. او گفت: گرچه برنامه زمان‌بندی برای انتقال کارکنان تا پایان شهریور ماه در نظر گرفته شده بود اما سقف زمانی برای انتقال کارکنان وجود ندارد و این برنامه می‌تواند تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه داشته باشد.

وزارت راه در مسیر زاینده‌رود

رئیس کارگروه ویژه وزارت راه و ترابری از آغاز نخستین مرحله خروج بدنه این وزارتخانه از تهران به دیگر شهرها خبر داد و اعلام کرد که 11 پژوهشکده و آموزشگاه زیرمجموعه سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به وزارت راه به اصفهان می‌روند.

عبدالعلی صاحب محمدی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به آغاز مرحله اول خروج بدنه وزارت راه و ترابری از تهران، گفت: تمامی پژوهشکده‌ها و آموزشگاه‌های زیرمجموعه سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به وزارت راه و ترابری (11 پژوهشکده و آموزشگاه) به اصفهان منتقل خواهند شد.

کد خبر 115489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز