یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگر دنبال چند نکته کوتاه، اما کاربردی رایانه‌ای هستید، می‌توانید گزارشی را که خبرگزاری آلمان در این باره تهیه کرده و در زیر آمده است، مطالعه کنید.

computer

دنبال دردسر نباشید

اگر هر روز از اطلاعات مهم خود، نسخه پشتیبان تهیه نمی‌کنید، باید گفت که دوست دارید دنبال دردسر بگردید.

دستکم عادت کنید فلش خود را همراه داشته باشید و هر زمان که به یاد داده‌های مهمی که دارید، افتادید، از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید. بر خلاف لوح‌های فشرده یا دی‌وی‌دی‌ها، فلش‌ها می‌توانند حجم قابل توجهی از داده‌ها را ذخیره کنند. ظرفیت‌های 16 یا 32 گیگابایتی هم متعارف و هم خوش‌قیمت هستند.

 خلاصی از زحمت وارد کردن گذرواژه

این روزها دسترسی به پایگاه‌های اینترنتی مستلزم سر و کار داشتن با نام‌های کاربری و گذرواژه‌هایی است که تقریبا هر بار باید آنها را وارد کنید. به جای استفاده از یک گذرواژه برای همه پایگاه‌های اینترنتی، امنیت خود را تقویت کنید و با استفاده از یک مولد خودکار گذرواژه و پر کننده فرم‌ها، زحمت وارد کردن گذرواژه را از گردن خود باز کنید. لستپس (http://www.lastpass.com) و روبوفرم (http://www.roboform.com) گزینه‌های محبوبی در این زمینه محسوب می‌شوند.

صرفه‌جویی هنگام استفاده از نوت‌بوک

آیا نوت‌بوک شما سخت‌افزارهای اضافی مانند بلوتوث دارد که هیچ وقت هم از آن استفاده نمی‌کنید؟ توصیه ما به شما این است که آن را خاموش کنید تا باتری‌تان را ذخیره کنید. برای این منظور با فشردن دکمه F2 یا F10 هنگامی که رایانه‌تان را تازه روشن کرده‌اید، به برنامه تنظیم سخت‌افزاری نوت‌بوک‌تان - موسوم به BIOS - سری بزنید. حال در این صفحه به دقت به سخت‌افزارهایی که در اختیارتان است، نگاهی بیندازید و قطعاتی را که هیچگاه از آنها استفاده نمی‌کنید، غیرفعال کنید. نتیجه این کارتان، افزایش طول عمر باتری دستگاه خواهد بود.

خدمت ویندوز

افراد بسیاری هستند که یادشان نمی‌ماند به طور مرتب از داده‌های‌شان نسخه پشتیبان تهیه کنند. به همین خاطر است که نسخه‌های جدید ویندوز شامل تنظیماتی برای تهیه نسخه پشتیبان به صورت برنامه‌ریزی شده هستند.

در ویندوز ویستا و 7 منوی استارت را باز کرده و تایپ کنید: backup. بر روی Backup and Restore که ظاهر می‌شود، کلیک کنید. سپس در پنجره دیگری که باز می‌شود روی لینک "Set up backup" کلیک کنید و دستوراتی را که می‌بینید دنبال کنید تا مطمئن شوید حداکثر استفاده را از گزینه‌های برنامه‌ریزی برای تهیه نسخه پشتیبان خواهید برد.

کد خبر 115475
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز