شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

گروه حوادث: معاون منابع طبیعی شهرستان نور با قرار دادن خودروی خود در مسیر فرار قاچاقچیان چوب، قصد متوقف کردن آنها را داشت اما قاچاقچیان بی‌رحمانه مرد شجاع را زیر گرفتند و به فرار ادامه دادند.

محمد علی صادقی

بامداد شنبه گذشته فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان نور، مشغول گشتزنی در جنگل‌های منطقه انجیرسرا بود که متوجه فعالیت 3 قاچاقچی چوب شد. قاچاقچیان با قطع درختان منطقه، در حال انتقال آنها به یک خودروی نیسان بودند و قصد داشتند با سوءاستفاده از تاریکی هوا، چوب‌های قاچاق را از منطقه خارج کنند.

فرمانده یگان حفاظت، با مشاهده این صحنه ماجرا را به محمدعلی صادقی، معاون اداره منابع طبیعی اطلاع داد و وی همراه 2 نفر دیگر راهی محل شدند. صادقی که حالا به‌علت جراحات شدید در بیمارستانی در تهران بستری است، ماجرا را اینطور تعریف می‌کند: وقتی با 2 نفر از همکارانم به محل فعالیت قاچاقچیان رسیدیم، آنها متوجه ما شدند و پا به فرار گذاشتند.

من هم بلافاصله سوار خودروی پژو 405 اداره شدم و به تعقیب قاچاقچیان پرداختم. از آنجا که منطقه را به‌خوبی می‌شناختم، از یک مسیر میانبر عبور و درست مقابل خودروی قاچاقچیان توقف کردم. از آنجا که مسیر باریک و یکطرفه بود، تصور می‌کردم که قاچاقچیان با مشاهده مسدود بودن جاده توقف خواهند کرد اما هر چه به من نزدیک‌تر می‌شدند، سرعتشان بیشتر می‌شد.

وی ادامه می‌دهد: من که فهمیده بودم آنها چه قصدی دارند، تصمیم گرفتم از داخل ماشین به بیرون بپرم اما به محض اینکه در را باز کردم، خودروی آنها با شدت زیاد با خودروی اداره برخورد کرد و من بین در و فرمان‌گیر افتادم و به‌علت شدت جراحات وارده بیهوش شدم. به‌دنبال فرار قاچاقچیان از محل، معاون اداره منابع طبیعی شهرستان نور، به بیمارستان نور انتقال یافت اما شدت جراحات او به حدی بود که مسئولان بیمارستان اعلام کردند وی باید به تهران منتقل شود.

بنابراین وی بعد از 2 روز به بیمارستانی در تهران انتقال یافت و تحت معالجه قرار گرفت. او در گفت‌وگو با همشهری ادامه می‌دهد: در حال حاضر علاوه بر شکستگی5 دنده و صدمه دیدن کبد و کلیه‌ام، ریه‌ام نیز دچار مشکل شده است.

کد خبر 115388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز