همشهری آنلاین: چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم با نام «سفیر مهربانی» یادواره استاد مرحوم «علی اربابی» دیشب، 12 شهریورماه مصادف با 23 ماه مبارک رمضان در امامزاده پنج تن(ع) لویزان آغاز شد.

قرآن

«سیدرضا سیدمهدی» دبیر اجرایی مسابقه «سفیر مهربانی»، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، با بیان این خبر، گفت: چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم با نام «سفیر مهربانی» یادواره استاد مرحوم «علی اربابی» از دیشب، 12 شهریورماه مصادف با 23 ماه مبارک رمضان در امامزاده پنج تن(ع) لویزان آغاز شد و تا 16 شهریورماه مصادف با 27 ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: این دوره از مسابقات ویژه آقایان در دو مقطع زیر 16 سال و بزرگسال در حال برگزاری است و شرکت کنندگان در مقطع زیر 16 سال در رشته قرائت تحقیق رقابت می‌کنند، همچنین شرکت کنندگان در مقطع بزرگسالان در رشته‌های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل رقابت خواهند کرد.

دبیر اجرایی مسابقه سفیر مهربانی اظهار کرد: دیشب این مسابقه با رقابت شرکت کنندگان زیر 16 سال در رشته قرائت ترتیل قرآن کریم آغاز شد و امشب نیز ادامه خواهد داشت.

سیدمهدی تصریح کرد: در این مسابقه قرآنی «محمدرضا ابوالقاسمی» در رشته تجوید، «محمد عباسی» در رشته صوت، «علی‌اکبر ملکشاهی» در رشته لحن، «علی سیاح‌گرجی» در رشته لحن، «مهدی قره‌شیخلو» در رشته تجوید، «بهروز یاری‌گل» در رشته صوت، «حسین اخوان‌اقدم» در رشته وقف و ابتدا و «کریم دولتی» در رشته وقف و ابتدا به داوری می‌پردازند.

وی گفت: از شرکت کنندگان در این مسابقه آزمون گرفته شده است و در مجموع 220 نفر توانسته‌اند به این مسابقه راه پیدا کنند، همچنین در نظر داریم سال آینده رشته‌های حفظ و تفسیر قرآن کریم را به این مسابقه اضافه کنیم.

دبیر اجرایی مسابقه سفیر مهربانی عنوان کرد: به نفرات برتر این دوره از مسابقات هزینه حج عمره، هزینه سفر به عتبات عالیات، هزینه سفر به سوریه و سکه طلا اهدا می‌شود، همچنین به تمامی شرکت کنندگان در این مسابقه جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

سیدمهدی بیان کرد: مراسم اختتامیه این مسابقه قرآنی سه‌شنبه، 16 شهریورماه مصادف با 27 ماه مبارک رمضان ساعت 9 شب در امامزاده پنج تن(ع) لویزان برگزار می‌شود، همچنین در کنار این مراسم از 40 نفر از استادان قرآن کریم تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید.

یادآوری می‌شود، همه ساله در شب‌های دهه سوم ماه مبارک رمضان مسابقات قرآنی یادواره استاد «اربابی» در امامزاده پنج‌ تن(ع) لویزان برگزار می‌شود.

کد خبر 115379
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز