همشهری آنلاین: یک زوج استرالیایی گفتند در آغوش گرفتن پوست به پوست کانگورویی (kangaroo care method - Kangaroo Touch) نوزاد آنها را با اینکه دکتر مرگ او را اعلام کرده بود،‌ به زندگی بازگردانده است.

Dead Baby -Kangaroo Style

 به گزارش خبرگزاری فرانسه کیت و دیوید اوگ که با یک تلویزیون محلی استرالیا صحبت می‌کردند گفتند که پرسنل پزشکی به آنها گفته بودند- نوزاد نحیف آنها جیمی- که  به طور نارس در 27 هفتگی با وزن تنها یک کیلوگرم به دنیا آمده بود- را نمی‌توان نجات داد.

 آنها گفتند که دکترشان 20 دقیقه را صرف احیای نوزاد کرده بود، پیش از آنکه اخبار بد را به آنها بگوید.

کیت گفت: "او به سمت من نگاه کرد و در حالیکه دست‌هایش هنوز روی تخت بود،‌ پرسید: اسمی برای پسرتان انتخاب کرده‌اید؟ و ما گفتیم می‌خواهیم اسمش را جیمی بگذاریم. او برگشت و گفت: ما جیمی را از دست دادیم."

از آنجایی که نوزاد بسیار نحیف بود، کیت به آرامی او را روی سینه برهنه همسرش قرار داد و او نوزاد را به شیوه‌ای که به مراقبت "کانگورویی" (جانور کیسه‌دار  جهنده که نوزادش را درکیسه‌ای در جلوی شکمش نگه می‌دارد) معروف است در آغوش گرفت.

کیت که تجربه دو ساعته‌اش را که گزارش‌های بیمارستان هم آن را تایید می‌کند، در مصاحبه‌ای‌ با کانال هفت تلویزیون استرالیا بیان می‌کرد،‌ گفت:"او شروع به نفس‌نفس زدن کرد و بعد تنفسش منظم‌تر شد. "خدای من چه اتفاقی دارد می‌افتد؟ و بعد از مدتی کوتاه چشمانش را بازکرد."

 او افزود: "بازگشت او از میان مردگان کاملا معجزه‌آسا است."

کیت و دیوید گفتند که برای دکتر پیغام فرستادند که به نظر می‌رسد نوزاد علائم حیاتی را نشان می‌دهد، اما به آنها گفته شد که این حرکات رفلکس‌های طبیعی است و هیچ راهی برای زنده ماندن او وجود ندارد.

دیوید گفت: "باید بگویم که تنها دو نفری که به امکان بازگشت او پس از اینکه نشانه‌های حیات را نشان داد،‌اعتقاد داشتند، ما دو نفر بودیم."

این زوج که قرار است پسر اکنون 5 ماهه و خواهر دوقلویش را برای حضور در رسانه‌ها به آمریکا ببرند، گفتند از اینکه ماجرای آنها در سراسر جهان علاقه مردم را جلب کرده است، شگفت‌زده هستند.

کیت گفت: "در آغوش گرفتن کانگورویی زیبا و مفرح است. این شیوه بچه مرا به زندگی بازگرداند."

کد خبر 115264
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز