چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست‌وزیر دولت حماس گفت: ملت فلسطین و نیروهای پویای آن هرگز پشتیبان اجرای مذاکرات بیهوده بین تشکیلات خودگردان و دولت اشغالگر اسرائیل که قرار است به زودی آغاز شود، نخواهند بود.

اسماعیل هنیه

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری سمای فلسطین، اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت حماس، در مراسم افطاری جمعیت خیریه الرحمت در یکی از شهرهای استان خان یونس، اظهار داشت: ملت فلسطین و نیروهای پویای آن هرگز پشتیبان اجرای مذاکرات بیهوده بین تشکیلات خودگردان و دولت اشغالگر اسرائیل که قرار است به زودی آغاز شود، نخواهند بود.

 وی در ادامه افزود:‌ اسیران، زخمی‌ها و خانواده‌های آنان به کسی که بخواهد از فلسطین و شهر قدس دست بکشد و کوتاه بیاید، اختیار نخواهند داد.

 هنیه همچنین اظهار داشت:‌ کسانی که به خاطر فلسطین و قدس طی سالیان دراز خود را فدا کرده‌اند، اجازه این کار را نخواهند داد.  نخست وزیر دولت حماس به ملت فلسطین قول داد تا جنبش حماس و دولت آن همچنان امانت این ملت را بر دوش کشد و با چالش‌های پیش رو مقابله کند و به مساله فلسطین وفادار بماند.

 هنیه همچنین اظهار داشت که رژیم صهیونیستی در دست یابی به اهداف خود در خصوص از بین بردن اراده ملت فلسطین از طریق اقدامات خشونت آمیز خود که برای افزایش تعداد شهیدان، اسیران و زخمی‌ها صورت می‌گیرد شکست خورده است.

 وی در ادامه افزود: این اقدامات با هدف منزوی کردن مقاومت و دور کردن آن از پایگاه مردمی خود انجام می‌شود. اسرائیل سعی دارد تا راه دیگری را برای دستیابی به اهداف خود از طریق مذاکرات بپیماید؛ مذاکراتی که شکست آن طی سالیان دراز اثبات شده است. هنیه در ادامه از آزادگان جهان خواست تا اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را متوقف کنند

کد خبر 115236
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز