سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک فروند هواپیمای توپولف متعلق به شرکت هواپیمایی "کیش ایر" که قصد داشت مشهد را به مقصد تهران ترک کند در باند فرودگاه مشهد دچار آتش سوزی لاستیک شده و متوقف شد.

tupolev 154

بر اساس این گزارش پس از وقوع این سانحه اقدامات لازم برای اطفا حریق و امدادرسانی به مسافران انجام شد.

به گزارش ایلنا کاپیتان "بهاری"، مدیرعامل شرکت هواپیمایی "کیش‌ایر" دلیل وقوع آتش‌سوزی در هواپیمای توپولف را مشکل فنی خوانده و از ارائه اطلاعات بیشتر در این باره امتناع کرد.

قابل ذکر است که 31 خرداد ماه سال جاری رسانه های گروهی اعلام کردند که ایران استفاده از هواپیماهای توپولف- 154 را ممنوع می کند. طبق این گزارش باید از اول مرداد ماه پرواز هواپیماهای توپولف -154 از کلیه فرودگاه های ایران ممنوع می شد. به شرکت های هواپیمایی ایران ابلاغ شده بود که از این نوع هواپیما در پرواز های داخلی و خارجی استفاده نکنند.

در طی هفته های اخیر ایران شاهد چندین سانحه هوایی جزئی بود. در 4 شهریور، هواپیمای مسافربری ایرانی که در مسیر تهران-دوسلدورف در پرواز بود بعلت نقص فنی در موتور سمت چپ مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه استامبول شد و هواپیمای دیگری که همان روز از تهران عازم استکهلم بود بدلیل بروز نقص فنی ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه استانبول شد.

همچنین در هفته اول شهریورهواپیمایی که از تهران عازم شهر تبریز در شمال غرب ایران بود، هنگام فرود از باند منحرف شده و داخل کانال افتاد. در این حادثه دو تن از مسافران دچارجراحات جزئی شدند.

 

کد خبر 115198
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز