سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۰
۰ نفر

گرچه صحبت کردن از سال‌نما و تقویم در این وقت سال عجیب است، اما از این دی وی دی که بخشی از آن سال‌نما است، نمی‌توان چشم پوشید.

دوچرخه 568

این سال‌نمای الکترونیکی که بخش مهم آن به مسائل شهری و شهروندی تهران می‌پردازد ، با توجه به شعار« شهر الکترونیک، شهروند الکترونیک» تهیه شده است و در آن بخش‌هایی همچون اطلس محله‌های تهران، سیستم اطلاعات جغرافیایی، خدمات الکترونیکی مثل سامانه درخواست آرم طرح ترافیک و نقشه آن لاین ترافیک شهر تهران و... دیده می‌شود. حقوق شهروندی هم بخش دیگری از این سال‌نماست که به ارائه مسائل مربوط به حقوق و مسئولیت‌های شهروندی می‌پردازد.

جواد ذاکری، مدیر اجرایی جشنواره هم‌سفر که کار تهیه و اجرای این سال‌نما را به عهده داشته است، می گوید:« این لوح فشرده برای همه شهروندان و با محوریت شهرداری به مسائل شهروندی و اصلاح الگوی مصرف پرداخته است؛ به مسائلی مانند استفاده بهینه از خدمات و وسایلی که با سرمایه ملی ساخته شده و در شهر قرار دارد و همه شهروندان وظیفه دارند مراقب آنها باشند.زیبا سازی و خدمات شهری و حتی آدرس ایستگاه‌های مترو و شرکت واحد بخشی از این اطلاعات است. بحث شهروندی را هم مطرح کردیم به علاوه نقشه آن لاین ترافیک تهران که بر اساس آن هر لحظه بخواهید می‌توانید وضعیت ترافیکی شهر تهران را ببینید و مسیر خلوت‌تر را برای تردد انتخاب کنید.»

او هدف از این کار را آشنایی مردم با خدمات شهری و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و مراقبت از آنها و طرح مسائل شهروندی می‌داند و می‌گوید:« در این دی وی دی سایت تهران تعبیه شده و در این سایت بخش‌هایی مطرح است که مردم درباره آن اطلاعاتی ندارند و ما به این وسیله در دسترس آنها قرار داده‌ایم.»

این دی وی دی که با همکاری معاونت اجتماعی شهرداری و توسط ستاد جشنواره هم‌سفر تهیه شده در شهر توزیع می‌شود و با قیمت پایین در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. یک کارت قرعه کشی در آن قرار دارد که در آخر ماه رمضان بر اساس قرعه کشی به برنده یک دستگاه مزدا 3 اهدا می شود.

کد خبر 115186
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز