یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگر دنبال چند نکته کوتاه، اما کاربردی رایانه‌ای هستید، می‌توانید گزارشی را که خبرگزاری آلمان در این باره تهیه کرده و در زیر آمده است، مطالعه کنید.

computer tips

اسمارت فون، جایی برای ذخیره اطلاعات

آیا هنگام مسافرت یک اسمارت فون (تلفن همراه هوشمند) را علاوه بر نوت بوک‌تان همراه خود می‌برید؟ پس فراموش نکنید که کابل USB مناسب را هم با خودتان برده باشید، چون با آن نه فقط می‌توانید تلفن همراه خود را از طریق نوت‌بوک‌تان شارژ کنید، بلکه می‌توانید از این تلفن به عنوان دستگاه پشتیبان برای ذخیره فایل‌های مهم استفاده کنید. بسیاری از تلفن‌های هوشمند، وقتی که با این کابل به رایانه متصل شوند، مانند یک درایو دیگر به نمایش در می‌آیند که به راحتی می‌توانید فایل‌های خود را روی آنها کپی کنید. 

دو کلمه کنار هم

آیا می‌خواهید دو کلمه را در یک سند متنی کنار هم داشته باشید؟ برای نمونه، شاید نخواهد که کلمه اول در "New York" در یک خط و کلمه دوم در خط دیگر باشد. برای اینکه در برنامه مایکروسافت ورد چنین کاری را انجام دهید، کافی است فاصله میان آنها را پاک کنید و بعد Ctrl-Shift-Spacebar را با هم فشار دهید. در نسخه WordPerfect ابتدا فاصله را حذف کنید و بعد  Ctrl-Spacebarرا با هم بزنید.

میان‌بر رسیدن به Properties

در ویندوز، تغییر Properties یا ویژگی‌های یک فایل یا آیکن بهترین راه برای تغییر برخی تنظیمات همچون تنظیمات امنیتی است. به جای اینکه روی فایل یا آیکن راست کلیک و بعد گزینه Properties را از منوی ظاهرشده انتخاب کنید، کافی است آن را انتخاب و کلیدهای Alt-Enter را با هم بفشارید. این میانبر صفحه کلید تقریبا در همه جای ویندوز و برای رسیدن به ویژگی‌های هر یک از موارد قابل مشاهده بر روی صفحه نمایش‌تان همین کارکرد را دارد.

بلندگوهای قوی‌تر

از بلندگوهای ظریف نوت‌بوک‌تان خسته شده‌اید؟ یک اسپیکر قابل اتصال از طریق USB ممکن است همان چیزی باشد که لازم دارید. دستگاه‌هایی مثل Tritton Soundbit Xtreme یا مدل‌هایی از Logitech و HP همچنان باعث می‌شود شما بتوانید با رایانه‌تان هر کجا می‌خواهید بروید، اما میزان صدای دستگاه شما را به شکل چشمگیری افزایش می دهد.

این سیستم بلندگوی خارجی چیزی دیگر یک جعبه بزرگ و لرزان نیست، بلکه عاملی برای خروج صدا در مقیاسی بسیار بزرگ‌تر از قد و قواره‌اش است.

راهکاری برای ارسال سریع ایمیل

می‌خواهید ایمیل‌تان را با سرعت بیشتری ارسال کنید؟ از یک میان‌بر صفحه‌کلیدی برای فعال کردن فرمان "ارسال" به جای کلیک روی دکمه ارسال استفاده کنید. در محیط‌های Outlook و Windows Live Mail می‌توانید از دکمه‌های Alt-S استفاده کنید. در Thunderbird هم این میان‌بر Ctrl-Enter است.

کد خبر 115011
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز