مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا اکنون توصیه می‌کند زنان بارداری که قرار است زایمان سزارین انجام دهند، باید درست پیش از این عمل آنتی‌بیوتیک دریافت کنند تا از عفونت‌ها پیشگیری شود.

ceasarian

به گزارش هلث‌دی نیوز به گفته این کالج عفونت شایع‌ترین عارضه سزارین است و در 10 تا 40 درصد زنانی که سزارین می‌شوند عفونت رخ می‌دهد، در حالیکه در زایمان طبیعی این میزان یک تا 3 درصد است.

آنتی‌بیوتیک‌ها به طور معمول تنها پس از عمل سزارین داده می‌شدند زیرا تصور بر این بود که اگر آنتی‌بیوتیک پیش از تولد نوزاد داده شود،‌ ممکن است به جریان خون او وارد شود و با آزمایش‌های پس از تولد نوزاد تداخل پیدا کند یا به عفونت‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک در نوزادان منتهی شود.

دکتر ویلیام اچ بارث، جونیور رئیس کمیته حرفه‌ای مامایی در کالج متخصصان زنان و زایمان در این باره گفت: "بر اساس آخرین داده‌ها، دادن آنتی‌بیوتیک به صورت پیشگیرانه به زنان باردار درست پیش از سزارین به طور قابل‌توجهی عفونت را در مادران کاهش می‌‌دهد و به نظر می‌رسد آسیبی متوجه نوزاد نمی‌کند."

او افزود:‌ "ما توصیه می‌کنیم که زنانی که تحت عمل سزارین قرار می‌گیرند،‌ یک دوره پیشگیری آنتی‌بیوتیکی را قبل از شروع جراحی دریافت کنند."

بر اساس این توصیه جدید زنانی که نیاز دارند تحت عمل سزارین اورژانس قرار گیرند، باید هر چه زودتر آنتی‌بیوتیک دریافت کنند.

اما به گفته بارث عمل به این توصیه در مورد زنان بارداری که از قبل به دلایل دیگری آنتی‌بیوتیک دریافت می‌کنند،‌ ضروری نیست.

این توصیه جدید در شماره سپتامبر ژورنال Obstetrics & Gynecology منتشر شده است.

کد خبر 114819
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز