سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: جلسه توجیهی نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف با حضور کارشناسان و اهالی صنعت چاپ کشور برگزار شد و مسائل، موانع و چشم‌اندازهای چاپ قرآن کریم و موضوع برپایی این مسابقات مورد بررسی قرار گرفت

مصحف شریف

 به گزارش ستاد خبری نخستین دوره مسابقات بین المللی چاپ مصحف شریف، در این جلسه، یوسف افراش، دبیر دهمین جشنواره صنعت چاپ، عدم توجه به کیفیت و رعایت استانداردها، ضعف در مدیریت آموزش، فرسودگی ماشین آلات و ... را از جمله مشکلات صنعت چاپ کشور معرفی کرد.

وی گفت: بر این باوریم که حداقل در زمینه چاپ قرآن از لحاظ کیفیت و کمیت می‌توانیم حرف اول را در منطقه بزنیم.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام محمدی، قائم مقام وزیر ارشاد در امور قرآنی و رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هدف نهایی برگزاری مسابقه بین‌المللی چاپ مصحف شریف، محافظت، نشر و پخش قرآن کریم در سراسر جهان است.

محمدی افزود: با استفاده از ابزار و هنرهای مختلف می‌توانیم شاهد نفوذ بیشتر قرآن در جوامع باشیم و از آنجایی که خصوصا بعد از حادثه 11 سپتامبر توجه بیشتری به قرآن در سراسر جهان صورت گرفت، می بایست از تمام ظرفیت ها و عملیاتی که می‌تواند باعث توجه به آن شود، استفاده کرد.

علی ثابت، مدیر کمیته داوری مسابقات نیز در این جلسه به انتخاب 7 قرآن، یا چاپخانه توسط هیات داوران اشاره کرد و گفت: کیفیت لیتوگرافی، چاپ و صحافی، زمینه های بررسی و داوری قرآن‌هایی است که از سراسر جهان به دبیرخانه ارسال می شوند.

نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف از 17 تا 20 آبان سال جاری برگزار می‌شود.

کد خبر 114679
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز