پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن خواستار تنگ کردن عرصه برای تولیدکنندگان بتن‌های غیر استاندارد در کشور شد

cement

دکتر محمود فاطمی عقدا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی وزارت مسکن و شهر سازی با بیان اینکه حداقل 65 درصد از مصالح ساختمانی مورد استفاده در کشور استاندارد هستند، تصریح کرد: واحدهای تولیدی شن وماسه بیشترین آمار تولید مصالح غیر استاندارد را به خود اختصاص می دهند که در نهایت منجر به تولید بتن های غیر استاندارد می شوند.

وی فرسوده بودن خطوط تولید و ماشین آلات را از دلایل اصلی تولید شن، ماسه و بتن غیر استاندارد برشمرد و اظهارداشت: واحدهای تولید کننده اینگونه مصالح توان زیان دهی ندارند و در صورت برخورد جدی به سوی استاندارد سازی حرکت خواهند کرد ، بنابراین از دستگاههای متولی بویژه دفاتر فنی استانداری ها و وزارت صنایع و معادن انتظار می رود با اقدامات لازم عرصه را بر واحدهای تولید مصالح غیر استاندارد تنگ کنند.

وی سازمان نظام مهندسی ساختمان را در نظارت بر استفاده از بتن های استاندارد، دارای نقش موثری دانست و افزود: از این سازمان و مهندسان آن انتظار داریم، نظارت دقیقی روی استفاده از مصالح یاد شده داشته باشند.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی در ادامه باتاکید بر اینکه استفاده از فناوری های نوین تاثیر بسیار مهمی در کاهش مدت زمان ساخت و هزینه ها دارد ، گفت: خوشبختانه اکثر فناوری های نوین رایج ساختمان سازی وارد کشورمان شده اند و در طرحی مانند مسکن مهر که تسهیلات ویژه ای برای صنعتی سازی نیز در نظر گرفته شده، استفاده می شوند.

دکتر فاطمی عقدا، گسترش تعداد کارخانجاتی که محصولات مورد استفاده در ساختمانهای صنعتی ساز را تولید می کنند را از موارد اساسی در رواج صنعتی سازی مسکن برشمرد و اظهار داشت: آموزش مهندسان نیز مقوله مهم دیگری است که مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در برنامه امسال خود توجه ویژه ای به آن دارد.

وی سیستم های LSF، 3D، قالب تونلی و اسکلت پیچ و مهره ای را رایج ترین فناوری های نوین موارد استفاده در ساخت و سازهای کشور اعلام کرد و افزود: باروندی که در طرح مسکن مهر ایجاد شد ، امیدواریم در برنامه پنجم توسعه سهم صنعتی سازی مسکن به 20 درصد افزایش یابد.

رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن گفت: کسانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتری در خصوص فناوری های نوین صنعت ساختمان باشند می توانند به نشانی اینترنتی www.bhrc.ac.ir مراجعه نمایند

کد خبر 114269
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز