همه کودکان از بدو تولد تا پایان شش ماهگی، تنها می‌توانند از شیر مادر استفاده کنند و نباید با خوراندن آب قند، چای، سوپ و یا حتی آب میوه آنها را دچار سوء تغذیه کرد.

تغذیه نوزاد

چای موجب ایجاد کم خونی در کودکان می‌شود و بیسکوئیت نیز پس از سبوس‌گیری عاری از ویتامین‌های مورد نیاز برای رشد نوزادان خواهد بود.

دکتر علیرضا میرزایی با تاکید بر اینکه بیسکوئیت با ترکیبات آرد گندم نباید به کودکان کمتر از 7 ماه داده شود؛ گفت: عوارض مصرف این خوراکی برای کودکان 3 و 4 ماهه می‌تواند به شکل آلرژی به گندم و اسهال‌های مزمن خودنمایی کند.

وی تاکید کرد: کاهش مصرف شیر مادر برای کودکان منجر به سوء‌تغذیه می‌شود و با عوارضی همچون کم خونی همراه خواهد بود.[سوءتغذیه همچنان مهم‌ترین مشکل کودکان ایرانی است ]

غذاهای بزرگسالان دارای مقدار متناوبی نمک و ادویه است که مصرف آن برای کودکان کمتر از 2 سال بسیار مضر است.

دکتر میرزایی درگفتگو با ایسنا خاطرنشان کرد: مصرف نمک برای کودکان 4 تا 5 ماهه موجب احتباس آب و املاح می‌شود و به دلیل آن که کلیه این کودکان هنوز امکان دفع نمک را ندارد عوارضی را در ناتوانی کلیه برای آنها ایجاد خواهد کرد.

همچنین روده کودکان کمتر از 2 سال نیز توانایی فراوانی در جذب مواد مختلف دارد که پس از مصرف ادویه به سرعت وارد خون آنها می‌شود و با تحریک سیستم ایمنی بدن موجب ترشح و حساسیت خواهد شد.

کد خبر 114017
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز