یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فدراسیون جهانی نقطه تجاری (WTPF: World Trade Point Federation) در مه سال ‌۲۰۰۱ تأسیس شد

فدراسیون جهانی نقطه تجاری

این فدراسیون یک سازمان بین‌المللی غیرانتفاعی است که برطبق قانون کشور سوئیس تاسیس شده و به ثبت رسیده و به تدریج برنامه نقطه تجاری را از آنکتاد گرفت و آن را به طور مستقل مدیریت کرد.

تا اول دسامبر ۲۰۰۰ همه نقاط تجاری به ایجاد این فدراسیون رای دادند و همه اهداف مربوطه تایید شد. درادامه برطبق قانون سوئیس فدراسیون در دفتر ثبت تجاری جنرا به عنوان یک سازمان غیردولتی و غیرانتفاعی بین‌المللی به ثبت رسید و این فرایند در می ‌۲۰۰۱ کامل شد.

نقاط تجاری متعهد شدند تا برنامه نقطه تجاری را تا پس از 3 سال از اجرای استراتژی جدید تحویل بگیرند. درهفتمین نشست نقاط تجاری جهان و دومین نشست عمومی فدراسیون درنوامبر ۲۰۰۱ در جنوا، چارچوب سازمانی، استراتژیک و عملیاتی فدراسیون تعیین شد و برنامه استراتژیک توسعه کسب و کار و برنامه عملیاتی فدراسیون برای سال ۲۰۰۲ و اصول کلی همکاری درمیان جامعه نقاط تجاری تدوین شد.

more  آشنایی با وزارت بازرگانی / آشنایی با سازمان توسعه تجارت ایران / مفاهیم: نقطه تجاری چیست؟ / آشنایی با نقطه تجاری ایران

به عنوان اولین قدم در راستای واگذاری برنامه نقطه تجاری به فدراسیون جهانی نقطه تجاری، آنکتاد سیستم فرصت‌های تجارت الکترونیک را در می سال ۲۰۰۱ به این فدراسیون واگذار کرد. درنوامبر سال ۲۰۰۱ آنکتاد همچنین به طور رسمی مالکیت نام‌ها، علائم تجاری و لوگوی برنامه نقطه تجاری را به فدراسیون منتقل و واگذار کرد.

فدراسیون جهانی نقطه تجاری حول 3 رکن مرکزی سازماندهی شده‌است. مجمع عمومی بزرگترین ارگان فدراسیون جهانی نقطه تجاری است. این مجمع سالانه درباره طرح کلی فعالیت رویه‌ها و قوانین فدراسیون تصمیم می‌گیرد و فعالیت‌های مشترک آینده نقاط تجاری را برای سهیم شدن در تجربیات یکدیگر و به روز نگه داشتن آنها با توجه به تحولات تکنولوژی مورد بحث قرار می‌دهد.

این مجمع شامل نمایندگی‌هایی از اعضای فعال (همه نقاط تجاری فعال) است و نقاط تجاری تحت توسعه عضو را به هم مرتبط می‌کند.

کمیته رهبری و اداره کننده آن قدرت اجرایی و مسئولیت لازم را برای مسائل فدراسیون جهانی نقطه تجاری دارند. سرعت توسعه‌های تکنولوژیکی و ماهیت رقابت‌آمیز تجارت الکترونیک چالش‌ها و فرصت‌هایی را برای برنامه نقطه تجاری ایجاد کرده‌است.

هدف اساسی فدراسیون همکاری برای دستیابی به اهداف توسعه از طریق پشتیبانی از فعّالیتهای آنکتاد (UNCTAD) در زمینه تسهیل تجارت، افزایش اثر گذاری تجاری و کمک به بدست آوردن سود از تجارت در حدّ توان است.

ماموریت فدراسیون جهانی نقطه تجاری این است که تسهیل کننده تجارت جهانی و ارائه دهنده اطلاعات تجاری برای بنگاه‌های سطح کوچک و متوسط (SME: Small and Medium Enterprises)، به ویژه برای کشورهای درحال توسعه و یا کمتر توسعه یافته باشد.

این امر از طریق شبکه انسانی منحصر به فرد و دانش فنی محلی مرکّب از بازار تجارت الکترونیک جهانی صورت می‌گیرد.

فعالیت فدراسیون برپایه تعدادی ارزش‌های کلیدی هدایت می‌شود که این ارزش‌ها شامل یک پارچگی، ارتباطات، دانش، توسعه، کارایی، اثر بخشی، انسان مداری و تنوع خواهی است.

کیفیت بالای خدمات و دستیابی به رضایت همیشگی مشتری تعهدی است که فدراسیون جهانی نقطه تجاری آن را برعهده گرفته‌است.

اهداف راهبردی WTPF:

  • افزایش حضور و مشارکت SMEs در تجارت بین الملل
  • کمک کردن SMEs جهت بهبود اثر گذاری تجاری و قابلیتهای رقابتی ایشان
  • ساخت شبکه جهانی همکاران تجاری مرتبط با هم
  • کمک کردن SMEs در دسترسی به اطّلاعات و فنّاوریهای ارتباطات و ارتقای استفاده از این فنّّاوریها در تجارت
  • کمک کردن نقاط تجاری برای تبدیل شدن به یک فروشگاه گسترده (one-stop shops) که SMEs در آن بتوانند گستره وسیعی از خدمات و راهنمایی‌های مربوط به تجارتشان را در آن بیابند.

فواید اشتراک در WTPF:

  • استفاده از شبکه داخلی دفاتر نقطه تجاری در بیش از ۷۰ کشور جهان
  • بدست آوردن دسترسی مستقیم به همکاران قابل اعتماد و آگاه از محیط داخلی کشور و فرهنگ و نحوه تعامل با دولت
  • افزایش سهم بازار محصولات و خدمات شما با بدست آوردن مشتریان در کشورهایی که فدراسیون در آن حضور دارد
  • تبدیل شدن به تأمین کننده بهتری برای SMEs و افزایش وفاداری مشتریان در دراز مدّت
  • جذب کردن مشتریان نقطه تجاری از پایگاه جهانی داده‌های شرکتها، که اخیراً ۴۳۰۰۰ شرکت بیش از ۶۱ کشور در آن لیست شده‌اند
  • مرتبط شدن به شبکه رو به رشد راه اندازی شده توسّط سازمان ملل
  • دستیابی به بازارهای کشورهای در حال توسعه و تدارک استراتژی‌ای که همزمان با ارتقای توسعه شما را به اهداف سود دهی فزاینده می‌رساند
  • کاهش هزینه‌های یافتن مشتری
  • سرمایه گذاری در پروژه‌های پربازده بالقوّه
کد خبر 113951
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز