یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگر دنبال چند نکته خلاصه و کاربردی درباره کار با رایانه‌تان هستید، این مطلب برایتان مفید است.

computer tips

خبرگزاری آلمان در گزارشی که در این باره تهیه کرده، آورده است، آیا دنبال راهی فوری برای کوچک کردن همه برنامه‌های کاربردی در ویندوز هستید؟

کافی است کلید ویندوز - کلیدی که لوگوی ویندوز روی آن نقش بسته است - را با کلید M روی صفحه کلیدتان فشار دهید تا همه برنامه ها از روی صفحه محو شوند.

با زدن همین کلیدها به همراه کلید Shift همه برنامه‌ها سر جای اول شان بر می‌گردند.

آیا شیفته صفحه کلید هستید؟

اگر نیستید، شاید بد نباشد که دنبال جایگزینی برای آن باشید. اگر به فکر عوض کردن صفحه کلیدتان افتادید، صفحه کلیدهایی را مد نظر قرار دهید که قبل از هر چیز، احساس خوبی را هنگام لمس کردن به شما منتقل کند و استفاده از آن نیز برایتان آسان باشد.

اما در همین حال، مدل‌های ارگونومیک را هم امتحان کنید، زیرا این نمونه‌ها می‌تواند از فشار مدام بر اعصاب دست‌هایتان جلوگیری کند. همچنین، مدل‌هایی را که در برابر مایعات مقاوم هستند نیز از یاد نبرید. این روزها برخی از این مدل ها به بازار آمده که حتی اگر یک فنجان قهوه هم رویش ریخته شود، باز هم جان سالم به در می برد.

روزهای گرم تابستان فقط برای شما خسته کننده نیست

رایانه‌تان اغلب بیشتر از شما کار می‌کند و در همین حال تلاش می‌کند خنک بماند. با تمیز کردن منافذ هواکش رایانه رومیزی تان می توانید به این روند کمک کنید.

جمع شدن گرد و غبار دور فن‌های رایانه می‌تواند به افزایش دمای قطعات داخلی دستگاه  منجر شود.

اگر هم در اتاق  دستگاه تهویه مطبوع دارید، بهتر است رایانه  را در جایی قرار دهید که نزدیک آن باشد تا بتواند از توان آن برای خنک شدن کمک بگیرد.

برگردید خانه

هنگام گشت و گذار در اینترنت می‌توانید خیلی سریع به صفحه خانگی خود برگردید، فقط کافی است کلید Alt و Home را با هم فشار دهید.

این میانبر تقریبا در همه مرورگرهای عمده - اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و کروم - جواب می‌دهد.

در اینترنت اکپسلورر، Alt و M علاوه بر اینکه شما را به صفحه خانگی‌تان باز می‌گرداند، یک منو را برای شما باز می‌کند که به شما اجازه می‌دهد یا به صفحه خانگی تان بازگردید یا آنکه صفحه کنونی به نمایش درآمده را به عنوان صفحه خانگی تان تعیین کند.

کد خبر 113944
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز