شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین : رییس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور از مناسب سازی سالن‌های ورزشی برای معلولان و دانش آموزان استثنایی و توجه ویژه به مناطق محروم خبرداد.

ساخت مدرسه

 دکتر مرتضی رئیسی در گفت‌وگو با  ایسنا، رعایت موازین فنی- مهندسی و استفاده از شاخص‌های معماری ایرانی ـ اسلامی در استانداردسازی و ساخت سالن‌های ورزشی، استخرهای شنا و نمازخانه‌ها را از مهمترین مصوبات کارگروه تخصصی «متناسب سازی فضای فیزیکی و تجهیزات با ارتقای کیفیت آموزشی» اعلام کرد.

وی افزود: با توجه به این که ورزش در کنار آموزش مورد تاکید قرار گرفت، مقرر شد تا در این راستا مناسب سازی سالن‌های ورزشی برای معلولان و دانش آموزان استثنایی در احداث سالن‌های جدید و همچنین توجه به مناطق محروم در دستور کار سازمان نوسازی قرار بگیرد.

وی تشکیل مجمع خیرین در تمام شهرهای کشور را از دیگر مصوبات این کارگروه عنوان و خاطر نشان کرد: هدف از این طرح، ایجاد انگیزه برای افزایش کمک خیران مدرسه ساز و مشارکت‌های مردم در احداث فضاهای آموزشی است و بر این اساس در تمام مناطق و شهرهایی که مجمع خیرین ندارند، این مجمع تشکیل می‌شود.

رییسی با اشاره به طرح هجرت 3 نیز بیان کرد: این طرح همواره دارای آثار فرهنگی و محرومیت زدایی بوده و در سال‌های آتی نیز زمینه حضور دانش‌آموزان را در مرمت و بهسازی مدارس کشور فراهم می‌کند، لذا توسعه طرح هجرت 3 برای افزایش مشارکت دانش آموزان در بهسازی و مرمت مدارس کشور از مصوبات دیگر این کارگروه بود.

رییس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه تصریح کرد: در این کارگروه به اتمام پروژه‌های نیمه تمام تاکید و مقرر شد تا پایان این پروژه‌ها، حتی‌الامکان پروژه جدیدی آغاز نشود، ضمن آن که تمامی مدیران کل آموزش و پرورش موظف شدند، در توزیع اعتبارات استانی برای خرید تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس عدالت را رعایت کنند.

به گفته معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، بحث شناسنامه‌دار کردن مدارس و املاک آموزشی در استان‌ها که از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده تا چهار ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

رئیسی در پایان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در مناطق مجری طرح مسکن مهر و انبوه سازی به علت کمبود منابع اعتباری امکان احداث فضای آموزشی را ندارد که در این کارگروه بر این مساله به عنوان یک نگرانی تاکید و درخواست شد تا دولت در این باره راهکاری به آموزش و پرورش ارائه کند.

کد خبر 113820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز