برزیل جدید در نیویورک شروع درخشانی داشت و توانست آمریکای میزبان را با 2 گل شکست دهد

فوتبال برزیل

پس از حذف برزیل در یک چهارم نهایی جام جهانی که منجر به انتقاد شدید از دونگا و اخراج او شد، این نخستین بازی تیم با مربی جدید، منزس بود. این مربی که قبل از این انتخاب در خارج از برزیل ناشناخته بود، وعده داد که «جوگو بونیتو» - بازی زیبای برزیلی - را در تیم زنده کند و در نخستین بازی‌اش توانست به این وعده عمل کند.

بر خلاف دونگا که به بازی تدافعی علاقه داشت، منزس برزیل را با آرایش 3-3-4 به زمین فرستاد. از قضا ستاره‌های او در این بازی کسانی بودند که دونگا آنها را در فهرست جام جهانی‌اش نادیده گرفته بود. این بازی بیش از همه فرصتی برای نیمار جوان بود که بدرخشد و در نخستین بازی ملی‌اش توانست گل اول بازی را وارد دروازه هاوارد کند.

پدیده 18ساله سانتوز در سمت چپ خط حمله 3 نفره‌ای بازی کرد که روبینیو در سمت راست و پاتو در مرکز آن بودند. گل دوم را پاتوی 20 ساله زد که او هم در جام جهانی غایب بود. منزس که برای این بازی فرصت کافی برای آماده‌سازی‌ تیمش نداشت، ترجیح داد از 2 مهاجم سانتوز، روبینیو و نیمار استفاده کند و هماهنگی آنها به کمک تیم آمد.

نیمار، هیجان زده از نمایش برزیل بعد از بازی گفت: «همه بازیکنان در کنار یکدیگر راحت بودند. مانو (منزس) آزادی عمل زیادی به ما داد تا مثل همیشه بازی کنیم و این کمک زیادی به ما کرد. به همین دلیل این قدر خوب بازی کردیم.»منزس که برای نخستین بار از بازیکنانی مثل گانسو، ویکتور، داوید لوییز، آندره، ژوسیه و ادرسون استفاده می‌کرد، درباره سبک تهاجمی بازی تیمش گفت: «این همان خطی است که دنبال خواهیم کرد.»

آمریکا که در جام جهانی نتایج نسبتا خوبی گرفت، امیدوار بود که مقابل برزیل جوان شده نتیجه بهتری بگیرد ولی در برابر تماشاگرانش حرفی برای گفتن نداشت. بدین‌ترتیب آمریکا در شانزدهمین رویارویی‌اش مقابل برزیل پانزدهمین باخت را تجربه کرد. براد گازان، دروازه‌بان این تیم که در نیمه دوم جانشین هاوارد شد، گفت: «هر وقت با برزیل بازی می‌کنید، کار سختی دارید. فرقی نمی‌کند آنها چه کسانی را به زمین بفرستند. وقتی جام جهانی را ترک کردیم، درباره آینده احساس مثبتی داشتیم ولی در این بازی از آن تیم فاصله داشتیم.»

پراندلی با شکست شروع کرد

ایتالیا اما بر خلاف برزیل عصر پس از جام جهانی را خوب شروع نکرد. نتیجه سفر ایتالیای جوان شده به لندن، شکست یک بر صفر مقابل ساحل عاج بود که انتقادات از پراندلی، مربی جدید را کلید زد. در این بازی کاسانو و بالوتلی، 2 مهره تهاجمی که لیپی به خاطر دعوت نکردن آنها به جام جهانی با انتقادات زیادی روبه‌رو شد هم حضور داشتند. با وجود این، ایتالیا که حتی آمائوری برزیلی‌الاصل را هم در ترکیب اولیه‌اش می‌دید، مغلوب تک‌گل نیمه دوم کولو توره شد.

پراندلی اما با وجود این شکست نسبت به آینده این تیم خوشبین است: «فکر می‌کنم مارچلو لیپی هم نخستین بازی‌اش را باخت ولی 2 سال بعد قهرمان جهان شد. در تیم نیاز به تعادل داریم. باید آرامش مان را حفظ کنیم چون نکته مهم در حال حاضر این است که هواداران، ما را تشویق کنند و به ما اعتقاد داشته باشند.

بازیکنان نشان دادند که می‌خواهند خوب بازی کنند، بنابراین دوست دارم امیدوار باشم و به نیمه پر لیوان نگاه کنم.» پراندلی اضافه می‌کند: «تیم تنها 2 روز بود که جمع شده بود و نمی‌شد انتظار خیلی بالایی داشت. بازیکنان در حدی بودند که توان بدنی فعلی‌شان اجازه می‌داد. برای بازی با 3 مهاجم، داشتن‌آمادگی بدنی حیاتی است.»

کد خبر 113700

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز