همشهری آنلاین: سیستم کنترل مکانیزه ورود غیر مجاز خودروها را به محدوده طرح ترافیک 85 درصد کاهش داده است.

سرهنگ هاشمی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد:" با اجرای طرح سیستم کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک، میزان ورود غیر مجاز خودرو ها به این محدوده ، حدود 85 درصد کاهش داشته است و تا کنون با 598 خودرو متخلف که برای ورود به محدوده طرح نسبت به پوشاندن یا مخدوش کردن پلاک خود اقدام کرده بودند، به شدت برخورد شده است. "

بنا به گفته سرهنگ  سید هادی هاشمی ، در اولین روزهای راه اندازی رسمی دوربین های ثبت تخلفات و سیستم مکانیزه محدوده طرح ترافیک ، روزانه حدود 120 تا 125 هزار خودرو بدون مجوز وارد محدوده طرح ترافیک می شدند که با راه اندازی سیستم های کنترل مکانیزه و پس از گذشت حدود یک‌ماه، میزان ورودهای غیر مجاز به 20 تا 25 هزار در روز کاهش یافته است.

بدین معنی که با به کارگیری دوربین ها ثبت تخلفات در ورودی و خروجی محدوده طرح ترافیک ، میزان تخلفات به یک ششم رسیده و به عبارتی حدود 85 درصد کاهش داشته است.

به گفته رییس پلیس راهور تهران ، راه اندازی سیستم کنترل مکانیزه به معنای حذف نیروهای پلیس از ورودی و خروجی ها داخل محدوده طرح ترافیک نیست .

او ادامه داد:" تا کنون با 598 خودرو متخلف که برای ورود به محدوده طرح نسبت به پوشاندن یا مخدوش کردن پلاک خود اقدام کرده بودند، به شدت برخورد شده که ضمن جریمه این افراد، توقیف خودروی آنها و ارسال پرونده تخلف‌شان به مراجع قضایی؛ تست سلامت جسمی و روحی هم از آنها انجام شده که از مجموع این افراد 63 نفر در تست های به عمل آمده، وضعیت روحی، جسمی و روانی شان به گونه ای بوده که از 6 ماه تا 2 سال و عده ای به طور دائم مجاز به رانندگی نخواهند بود."

کد خبر 113659
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز