گروه اجتماعی: در سومین روز از گردهمایی رؤسای آموزش و پرورش کشور، رسمی‌شدن دوره پیش‌دبستانی به‌عنوان یک ضرورت ملی در کارگروه بررسی مسائل آموزش ابتدایی مصوب شد

پیش دبستانی

در بیست‌ و هفتمین گردهمایی رؤسای مناطق آموزش و پرورش کشور، مصوبات کارگروه‌های مختلف اعلام شد. رسمی شدن دوره پیش‌دبستانی به‌عنوان یک ضرورت ملی، تولید محتوا جهت ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای نیروی انسانی در پیش از دبستان و تولید محتوای مناسب ویژه نوآموزان، مصوبات کارگروه حوزه پیش از دبستان بود.

کارگروه حوزه دبستان و مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری نیز مصوباتی شامل شناسایی، جذب و نگهداشت تمامی کودکان لازم‌التعلیم با تأکید بر دسترسی برنامه‌ریزان به آمار دقیق و شناسایی رسمی کودکان بازمانده از تحصیل، تعیین شاخص‌ها و مؤلفه‌های توسعه‌یافتگی و طراحی مدل‌ها در راستای بهبود کیفی آموزش و پرورش در مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری، تأمین نیروی آموزشی و پرورشی کارآمد و افزایش انگیزه حضور و ماندگاری در مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری با توجه به کمبود و نیاز شدید، داشت.

کارگروه معاونت پرورشی، فعالیت‌های قرآنی و تشکل‌های دانش‌آموزی، مصوبات مختلفی را از جمله محوریت قرآن در تمام برنامه‌ها و پوشش همه دوره‌های تحصیلی با ابعاد خاص و توجه جدی به برگزاری و اقامه نماز جماعت در تمامی دوره‌های تحصیلی و تربیت نیروی انسانی متخصص برای توسعه مدارس قرآنی، هم‌افزایی ظرفیت‌های پرورشی در آموزش و پرورش و گسترش زیرساخت‌های امور پرورشی مدارس شامل فضاها، ‌شبکه‌های مجازی و محصولات فرهنگی داشت.

کارگروه بررسی مسائل حقوقی، قضایی، فرهنگیان و امور مجلس به‌منظور تسریع در پیگیری‌ها و وحدت رویه در اجرای کارها پیشنهاد تشکیل شورای حقوقی در مراکز استان‌ها را مطرح کرد که این شورا باید در خارج از ساعات اداری به‌صورت رایگان به فرهنگیان مشاوره حقوقی ارائه دهد.

کارگروه بررسی سیاست‌های مالی و ساماندهی نیروی انسانی مصوباتی را از جمله توجه به ضرورت برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی استان‌ها براساس برنامه‌ها در قالب تفاهمنامه که همه ساله در فروردین‌ماه از سوی آموزش و پرورش با ادارات کل آموزش و پرورش و نواحی مبادله می‌شود، اعلام داشت.

کارگروه تربیت بدنی و سلامت نیز یکی دیگر از کارگروه‌هایی بود که مصوبات خود را مطرح کرد. ایجاد انگیزه و کیفیت‌بخشی به تربیت بدنی، ارزیابی آمادگی جسمانی، سنجش و ارزیابی دانش معلمان تربیت بدنی و فعال‌سازی کارگروه‌های ورزشی که نقش مهمی را در اجرای برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس دارند از مهم‌ترین مصوبات کارگروه تربیت‌بدنی و سلامت بود.

اعضای کارگروه آموزش نیروی انسانی، آمار، فناوری و تکریم معلم نیز نسبت به نوسازی و توسعه ساماندهی، خدمات الکترونیکی و استقرار نظام برتر اداری و آموزش‌های مجازی تأکید کردند.

کد خبر 113515

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز