همشهری آنلاین: عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در زمینه سلامتی آب‌های معدنی موجود شک و تردیدهایی وجود دارد و به همین دلیل کمیسیون بهداشت مجلس به آن ورود می‌کند و پس از اتمام تعطیلات در مجلس به طور دقیق این موضوع بررسی می‌شود

آب

سید اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با ایلنا در رابطه با وضعیت سلامت آب‌های معدنی که اخیرا طی گزارشی عدم رعایت نکات بهداشتی در آنها تاکید شده بود، افزود: در آخرین جلسه مجلس فهرستی از انواع آب‌های معدنی قرائت شد که در آن مشخص شده بود تنها 12 نوع از آب‌های معدنی را می‌توان مصرف کرد.

وی ادامه داد: گزارش تکمیلی وضعیت بهداشتی این آب‌ها از وزارت بهداشت و یا آزمایشگاه خاصی به دست ما نرسیده است و قطعا پس از تکمیل بررسی‌ها اظهارنظر می‌کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اظهارنظر قبل از تکمیل بررسی‌ها ممکن است شک و شبهه ایجاد کند اما در مجموع معرفی انواع آب‌های معدنی آلوده هشداری است برای شرکت‌های تولیدکننده آنها چرا که چنان‌چه اسامی آنها اعلام شود کارخانه‌هایشان دچار ورشکستگی می‌شوند.

وی گفت: به نظر می‌رسد بحث مطرح شده در این زمینه مفید بوده اما اعلام نظر قطعی به بعد موکول می‌شود.

رنجبرزاده در زمینه ارتباط آلودگی آب تهران به نیترات و آلودگی این آب‌های معدنی توضیح داد: بسیاری از این آب‌های معدنی در حوزه تهران تهیه نمی‌شوند و اغلب در شهرستان‌ها و استان‌های دیگر تولید می‌شوند و نمی‌توان آن را با نیترات موجود در آب تهران مرتبط دانست.

کد خبر 113432
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز