همشهری آنلاین: یک پژوهش جدید نشان می‌دهد رنگ قرمز برای زنان هم مهم است.

red

  به گزارش رویترز بر اساس پژوهشی که نتایج آن در ژورنال روانشناسی تجربی منتشر شده است، زنان در آمریکا،‌انگلیس،‌آلمان و چین گفتند که مردانی که با لباس قرمز به تصویر کشیده شده بودند یا با رنگ قرمز احاطه شده بودند،‌ برای آنها نسبت به رنگ‌های دیگر قابل توجه‌تر بوده‌اند.

 آندرو الیوت که این بررسی را در دانشگاه روچستر انجام داده است، گفت فبلا تصور می‌شد که رنگ قرمز تنها باعث جلب توجه در مورد زنان می‌شود.

او گفت: "یافته‌های ما بیانگر آن است که رابطه میان رنگ قرمز و توجه در مورد مردان هم صادق است. از نظر زنان، رنگ تفاوت عمده‌ای در میزان توجه ایجاد می‌کرد."

یافته‌های این بررسی نشان داد علیرغم تفاوت‌های فرهنگی در مورد رنگ،‌ زنان در همه کشورهای مورد بررسی به رنگ قرمز توجه نشان داده‌اند.

این پژوهش شامل هفت تجربه بود ‌که در برخی از آنها زنان به دو گروه بین 20 تا 57 نفره در سنین 19 تا 22 تقسیم می‌شدند. زنانی که در همه این تجربیات شرکت داشتند،‌ و مردان در یک دسته به عنوان گروه شاهد وارد بررسی شدند.

یک یافته دیگر این بررسی این بود که زنان رنگ قرمز را با موقعیت بالاتر مردان هم مربوط می‌کردند،‌ گرایشی که در انسان‌نما هم دیده می‌شود.

 الیوت گفت: ‌"در شمپانزه‌ها،‌ نری که بالاترین رتبه را دارد، در حین رقابت برای کسب سروری به شکلی کاملا تاثیرگذار قرمزتر می‌شود. قرمزی چهره و بدن شامپانزه غالب،‌ یک شاخص آشکار از مقام اوست."

پژوهشگران می‌گویند پوشیدن یک رنگ معین در مردان ممکن است باعث تغییر رفتار آنها شود، و کاری به سادگی زدن کراوات قرمز ممکن است در یک جلسه معرفی تجاری به آنها اعتماد به نفس بیشتری ببخشد.

کد خبر 113366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز