پنجشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: هواپیمای ایرباس بی جی از نوع هواپیمای ایرباس (A 300-600 ) به دست متخصصان و کارشناسان ایرانی تعمیر اساسی شد

airbus

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این باره در جمع خبرنگاران گفت:در این تعمیر، جزء به جزء هواپیما مورد بررسی قرار گرفت و همه این بررسی براساس دستورالعمل‌های شرکت سازنده هواپیما و زیر نظر بازرسان فنی، مهندسی و تعمیرات انجام شد.

فرهاد پرورش ادامه داد: تعمیرات هواپیما اصولا در بخش های S و A B C تقسیم می‌شود که در هر بخش هواپیما مورد بازبینی‌های فنی قرار می‌گیرد.

وی گفت: بخش S بالاترین نوع بازرسی هواپیماست که در آن تمامی قطعات هواپیما اعم از موتور، بدنه و کابین مورد بررسی فنی می شود که در هواپیمای ایرباس این تعمیر اساسی صورت گرفت.

پرورش افزود: مدت زمان صرف شده برای انجام بازرسی ها بالغ بر 55 هزار نفر ساعت بوده که 40 هزار ساعت در آشیانه فنی و 15 هزار ساعت صرف تعمیر قطعات ارسالی به کارگاه های پشتیبانی شده است.

وی یادآور شد: انجام این نوع تعمیرات در خارج از کشور مانند اروپا به ازای هر ساعت کار رقمی حدود 110 تا 120 یورو هزینه دارد که رقم تمام شده برای تعمیر هواپیمای مشابه بین 5 تا 6 میلیون یورو است.

پرورش گفت: این درحالی است که تعمیر هواپیمای A 300-600 در هما بالغ بر 800 تا یک میلیون یورو هزینه داشته است.

وی افزود: تمامی تعمیرات از قبیل S و A B C به کمک دانش و توانمندی متخصصان فنی هما انجام گرفته و از پشتوانه 15 ساله برخوردار است.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : وجود متخصصان متبحر و توانا در بخش مهندسی و تعمیرات هما همواره به عنوان سرمایه برای صنعت هوانوردی کشور به شمار می‌رود.

رورش گفت: هر شرکت هواپیمایی برای اطمینان از ایمنی ناوگان خود برنامه تعمیراتی در طول سال برحسب پرواز هر هواپیما و براساس دستورالعمل های تعمیراتی شرکت سازنده درنظر می‌گیرد و طبق آن هواپیماها در پایان ساعات مشخص شده باید برای بررسی فنی به آشیانه انتقال یابند.

وی ادامه داد: شرایط تحریم نه تنها تاثیری نداشت بلکه در 30 سال گذشته شبکه هواپیمایی، تعداد مسافر و هواپیماها افزایش یافته است

کد خبر 112576
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز