سقوط، افتادن از دوچرخه، سوختگی‌ها، حوادث ناشی از وسائل نقلیه و غرق‌شدگی علل اصلی بستری‌شدن کودکان در بیمارستان در تابستان است.

concussion

 این انواع حوادث هم قابل‌پیش‌بینی و هم قابل جلوگیری هستند.

جراحت‌های ناشی از افتادن معمولا در راس علل آسیب‌های تابستانی است. با اینکه وسائلی مانند تورهای پرش را والدین عموما خطرناک می‌دانند، آسیب‌های کودکان به علت سقوط معمولا ناشی از چیزهایی است که والدین آنها را بی‌خطرتر می‌شمارند.

بسیاری از کودکان در حین ماه‌های تابستان از وسائل زمین‌های بازی می‌افتند. بنابراین والدین باید زمین بازی را انتخاب کنند که پوشش لاستیکی یا مالچی دارند؛ این سطوح بر خلاف سطوح بتونی یا آسفالتی خاصیت بالشتکی دارند و مانع از آسیب دیدن کودک می‌شوند.

دوچرخه یک علت عمده دیگر آسیب کودکان در تابستان است. شایع‌ترین آسیب‌ها به این دلیل در دست و پا رخ می‌دهد، اما آسیب‌های سر جدی‌تری از همه هستند.

کودکان هنگام دوچرخه‌سواری باید کلاه ایمنی بر سر داشته باشند،‌ برای تغییر مسیر با دست علامت بدهند، و در خیابانهای شلوغ و چهارراه از دوچرخه پیاده شوند و آن را راه ببرند. والدین باید مطمئن شوند که صندلی و دسته‌های دوچرخه به اندازه کودک هستند.

انواع آسیب‌های سوختگی ممکن است کودکان در هر سنی را گرفتار کند. کودکان د رسنین بالاتر اغلب دچار سوختگی ناشی از جرقه‌های آتش می‌شوند که ناشی از تماس با شعله‌های آتش در کمپ‌ها یا وسائل آتشبازی است. کودکان کم‌سن‌تر در معرض  سوختگی ناشی از مایعات داغ هستند که ممکن است ناشی از آب داغ یا چپه‌کردن ظرف حاوی غذای داغ روی پیشخوان آشپزخانه باشد.


بسیاری از کودکان به سمت وسائل نقلیه موتوری مانند ماشین و موتورسیکلت و چمن‌زن و مانند آنها جلب می‌شوند. نظارت والدین کلید پیشگیری از آسیب‌های ناشی از این خطرات است.
خفه‌شدن و غرق‌شدن ممکن است در استخر خانه یا در آبگیرهای اطراف شهر رخ دهد، اما همچنین ممکن است با در آبی با تنها چند سانتی‌متر عمق روی دهد. والدین باید همیشه در موقعیتی باشند که به سرعت بتوانند به کودک برسند. کودک در استخر باید همیشه وسائل شناوری تاییدشده را پوشیده باشد و والدین باید برای انجام احیای قلبی-عروقی آموزش دیده باشند.
به گفته کارشناسان گرچه ممکن است اجتناب از این آسیب‌‌های شایع تابستانی مشکل باشد، اما والدین باید در این فصل کاملا مراقب بچه‌ها باشند.


 HealthDay

کد خبر 112287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز