گروه سیاسی: فرمانده کل سپاه با تاکید بر بازنگری در درس آمادگی دفاعی مدارس گفت: نگاه جدید تحولی و راهبردی به درس آمادگی دفاعی موضوعی است که فرصت را برای دانش‌آموزان و جوانان این کشور که اکثرشان آماده دفاع از انقلاب هستند، ایجاد کند.

بسیج مدرسه

محمد علی جعفری در نخستین دوره آموزش مربیان درس آمادگی دفاعی با اشاره به اینکه درس آمادگی دفاعی در مدارس ضعف‌هایی داشته است، افزود: این درس‌ که قانونگذار سال‌ها پیش طراحی کرده و قرار بود بسیج در این راه سرمایه‌گذاری کند، صرفا آشنایی دانش‌آموز با سلاح نبود. در درس آمادگی دفاعی قبل از آموزش کار با سلاح، باید آمادگی دفاعی به دانش‌آموزان آموخته شود و شاید اصلی‌ترین دلیل تعطیلی و تضعیف این درس این بود که به این سمت رفتیم تا کار با سلاح را به آنها بیاموزیم در صورتی که هدف، آمادگی دفاعی دانش‌آموزان بود.


وی در ادامه سخنانش که فارس مشروح آن را منتشر کرد، گفت: ما 8 سال با تهدید سخت در جنگ تحمیلی و چند سال با ضد‌انقلاب درگیر بودیم ولی تهدید نرم سال‌هاست که ما را تهدید می‌کند و ما برای درس آمادگی دفاعی در مدارس و دبیرستان‌ها حتما احتیاج به بازنگری جدیدی داریم که بخش کمی از آن شاید کار با سلاح باشد.فرمانده سپاه ادامه داد: ما نمی‌توانیم فقط روی فعالیت‌های نظامی در درس آمادگی دفاعی در بسیج تمرکز کنیم بلکه باید صحنه‌های مختلف را در بسیج ایجاد کنیم و زمینه‌های فرهنگی را به‌وجود بیاوریم و در درس آمادگی دفاعی لزومی نداشت که صرفا به امور نظامی بپردازیم.


وی به تغییر کتب درس آمادگی دفاعی در مدارس اشاره کرد و ادامه داد: کتاب‌های جدید درس آمادگی دفاعی باید سال آینده آماده شود ولی تا آن زمان که این کتاب‌ها آماده می‌شود ما نباید مثل گذشته عمل کنیم و صرفا به بخش نظامی بپردازیم. نیاز امروز نسل جوان برای دفاع از انقلاب تطبیق دادن وظیفه یک جوان مسلمان و نشان دادن الگوهای جهاد در صحنه‌های جدید تهدید است.فرمانده کل سپاه ادامه داد: اگر از فرصت‌های موجود درست استفاده نکنیم، ممکن است در چند سال آینده دوباره با مشکل مواجه شویم و هدف ما گسترش دین و یک قدم نزدیک‌ شدن به تشکیل جامعه اسلامی است.


روش عضوگیری


جعفری همچنین درخصوص روش عضوگیری در سپاه تصریح کرد: روش عضوگیری در سپاه عوض شده و به عضویابی تبدیل شده است که در حال انجام است و اگر فرزندان پاسداران جزو بهترین‌ها باشند حتما عضویابی می‌شوند و در سپاه شاغل خواهند شد.


دشمن جرأت حمله ندارد

فرمانده کل سپاه در ادامه درخصوص احتمال حمله آمریکا به ایران گفت: مرزهای ما مسلح است و آمادگی کامل داریم و به همین دلیل دشمن جرأت حمله نمی‌کند. آمریکا همه چیز را برای حمله به ایران آماده کرده و زیرساخت‌هایش را تهیه کرده ولی جرأت حمله را ندارد زیرا می‌داند شکست می‌خورد. وی افزود: آمادگی نظامی سپاه خیلی خوب است و دلیلش این است که ما بعد از جنگ روی تجهیزات دفاعی و آمادگی کشور تمرکز کردیم و 20 سال برای این کار زمان داشتیم و روند خودکفایی‌ها بسیار خوب است و از جدیدترین موشک‌ها تا پیشرفته‌ترین تانک‌ها را خودمان می‌سازیم.

کد خبر 112280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز