شنبه ۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۱
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: دغدغه خانواده‌هایی که کودکان 4 تا 6ساله دارند همچنان پابرجاست و آنان نمی‌دانند که دوره پیش‌دبستانی از سال تحصیلی 90-89 اجباری است یا نه و آیا کودکان خود را به دوره پیش‌دبستانی بفرستند یا نه؟

Pre-School

اظهارات متناقض مسئولان نیز بر دغدغه و نگرانی خانواده‌ها افزوده است. معاون وزیر که تاکنون تاکید می‌کرد «امسال پیش‌دبستانی جزء آموزش رسمی نخواهد بود» یکباره اعلام کرده که «دوره پیش‌دبستانی از مهر‌ماه امسال اجباری می‌شود».اواخر تیر‌ماه پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر نوشت: «طی دوره پیش‌دبستانی از ابتدای مهر امسال برای کودکان 4 تا 5 ساله در کشور اجباری می‌شود.» معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: پیش‌دبستانی از ابتدای سال تحصیلی جدید به‌عنوان یکی از دوره‌های رسمی آموزش و پرورش محسوب خواهد شد.پیش از این، معاون وزیر تاکید داشت: « پیش‌دبستانی جزء دوره‌های رسمی و تحصیلی آموزش و پرورش محسوب نمی‌شود و ثبت‌نام نوآموزان در این دوره اجباری نیست.»


و اما شهریه پیش‌دبستانی


شهریه پیش‌دبستانی نیز همچون شهریه مدارس غیر‌دولتی همواره موضوعی داغ و بحث‌ بر‌انگیز است و عمده دلیل اینکه آموزش و پرورش زیر بار رسمی شدن دوره پیش‌دبستانی نمی‌رود، هزینه‌های آن است که بنا به اذعان مسئولان آموزش و پرورش هزینه‌ای «سنگین» است و آموزش و پرورش توان تحمل آن را ندارد؛ هر چند اظهارات متناقض مسئولان آموزش و پرورش در این باره نیز جالب است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر بر این باور است که «به‌علت ورود بخش خصوصی در این بخش، نوآموزان باید با پرداخت شهریه در این دوره‌ها نام‌نویسی کنند»؛ البته این در صورتی است که پیش‌دبستانی جزء آموزش و پرورش رسمی محسوب نشود ولی درصورتی‌که این دوره وارد آموزش و پرورش رسمی شود، باید رایگان باشد.خانواده‌ها نگران وضعیت فرزندان خود هستند و هیچ مقام مسئولی به صراحت نمی‌گوید که دوره پیش‌دبستانی جزء نظام آموزشی هست یا نه؟ آیا کودکان باید از 4سالگی به پیش‌دبستانی بروند یا از 5 سالگی؟ دوره ابتدایی چندساله است؟ نظام جدید آموزشی از چه زمانی اجرا خواهد شد؟

کد خبر 112270

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز