همشهری آنلاین: زنی که در سن 16 سالگی طی حادثه تیر اندازی صورت خود را از دست داده بود اکنون و در سن 27 سالگی با پیوند صورت مصنوعی چهره جدیدی به دست آورده است.

صورت «کریسی استلز» از اورگان آمریکا در سال 1999 توسط یکی از دوستانش به صورت اتفاقی از فاصله نزدیک مورد اصابت گلوله قرار گرفت. این شلیک حفره ای بزرگ را در جایی که قبلا چشمها و بینی وی قرار داشت به وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پزشکان نجات یافتن وی را از این حادثه دردناک معجزه آسا خواندند اما معجزه ای که چهره اش را از او گرفته بود و نابینایی و ناشنوایی برایش به ارمغان آورده بود.

خانم «استلز» که سال گذشته ازدواج کرده و اکنون مادر یک فرزند نیز به شمار می رود، تا قبل از پیوند از ماسکی ویژه برای پوشاندن چهره اش استفاده می کرد، اما اکنون و پس از 11 سال با پیوند صورتی مصنوعی به زندگی عادی بازگشته است.


پزشکان از تصاویر کودکی وی استفاده کردند تا ماسک مصنوعی را بر اساس چهره وی در سن کنونی اش طراحی کنند. این ماسک با استفاده از استخوانهای به جا مانده از گونه راست، پوست بخشهای دیگر بدن و پیچها و صفحات فلزی ساخته شده است تا پزشکان تا از ثابت ماندن ماسک بر روی چهره وی اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 111825

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز