شنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بهای هر بشکه نفت خام جمعه 25 تیر در بازار نیویورک با 61 سنت کاهش به 76 دلار و یک سنت رسید

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالیکه معامله‌گران تلاش می‌کردند اطلاعات اقتصادی ناهمگون منتشر شده در هفته گذشته تجزیه و به تحلیل درستی از چشم‌انداز تقاضای انرژی دست یابند، بهای نفت خام در معاملات روز گذشته کاهش یافت.

بهای نفت خام سبک شیرین پایه بورس نیویورک برای تحویل در ماه اوت با 61 سنت کاهش، به 76 دلار و 1 سنت برای هر بشکه در پایان معاملات روز گذشته رسید.

بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت نیز 82 سنت کاهش، در سطح 75 دلار و 37 سنت داد و ستد شد.

ویکتور شام، تحلیلگر مؤسسه پروین و گرتز مستقر در هودسون آمریکا گفت: بعضی از اطلاعات اقتصادی منتشر شده در آمریکا، نشان‌دهنده کند بودن رشد اقتصاد این کشور هستند و این مسئله مانع ادامه روند رو به رشد قیمت‌ها می‌شود.

به گفته وی، برای مدتی نفت در قیمت‌های بین 70 تا 80 دلار برای هر بشکه معامله خواهد شد.
شام افزود: در واقع، هیچ محرک جدی برای فراتر رفتن قیمت نفت از این محدوده وجود ندارد.
روز جمعه، انتشار بعضی اطلاعات اقتصادی آمریکا سبب شد تردیدها درباره بازسازی اقتصادی آمریکا تشدید شود.

شاخص حساسیت مصرف‌کننده که از سوی دانشگاه میشیگان آمریکا منتشر می‌شود، با 10 پله افت، از پیش‌بینی‌ها کمتر بود و به رقم 66.5 در ماه ژوئیه رسید که پایین‌ترین رقم در از ماه اوت 2009 تا کنون است.

پیش از این، گزارشی دولتی نشان داده بود که طبق پیش‌بینی‌ها، با به‌کارگیری کمک‌های شکننده اقتصادی، جلوی جهش قیمت‌ها گرفته شده و تورم از کنترل خارج نشده است.

پنج شنبه گذشته با انتشار شاخص‌هایی که نشان‌دهنده کند شدن رشد اقتصادی در آمریکا و چین بود، قیمت‌ها افت کرد.

روز چهارشنبه نیز اعلام کاهش شاخص‌های رشد اقتصادی آمریکا در نشست سیاستگذاری کمیته بازار آزاد فدرال وابسته به بانک مرکزی آمریکا، سبب تشدید نگرانی‌ها شد.

اخبار این نشست نشان داد که اعضای این کمیته پیش‌بینی خود درباره رشد اقتصادی آمریکا را از ارقام 3.2 تا 3.7 درصد که چند ماه پیش اعلام شده بود، به 3 تا 3.5 درصد کاهش داده‌اند و بانک مرکزی به دنبال راهکارهای جدیدی برای حفظ روند متزلزل بازسازی اقتصادی در آمریکاست.

کد خبر 111767

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز