همشهری آنلاین: شانگهای یکی از مهمترین شهرهای بندری چین است؛ به عبارتی پیشرفته‌ترین و بزرگترین شهر چین

این شهر در کرانه چپ رودخانه هوانگ پو در جنوب یانگ‌تسه قرار دارد با فاصله اندکی از اقیانوس آرام و نامش به چینی بر فراز دریا معنی دارد.

شانگهای در اوایل قرن بیستم یکی از بزرگترین شهرهای دنیا محسوب می‌شد و بزرگترین مرکز تجاری آسیا بود، اما طی دوران مائو شکوه و جلال خود را از دست داد.

در کمتر از یک قرن دوباره شانگهای اعتبار گذشته‌اش را باز یافت و آنگونه که از معماری مدرن آن بر می‌آید، اکنون این شهر جایگاه خود را دوباره به عنوان یکی از بزرگترین موتورهای اقتصادی جهان به سرعت به دست می‌آورد.

شانگهای که حزب کنونی چین در آن پایه گذاری شد، به شهر جنگل آسمانخراش‌ها معروف است. شهر روشنفکری و کارگری با ۲۵ دانشگاه و موسسه دانشگاهی.

این شهر در کرانه چپ رودخانه هوانگ پو در جنوب یانگ‌تسه قرار دارد با فاصله اندکی از اقیانوس آرام و نامش به چینی بر فراز دریا معنی دارد

 بر اساس گزارشی که در سایت ملزومات انعکاس یافته است، این شهر یکی از مهمترین مراکز بزرگ تجاری جهان محسوب می‌شود و تمرکز مراکز گردشگری در شانگهای باعث شده تا این شهر بیش از پیش رشد کند.

تعداد ۱۸ بنای بلند مرتبه بالای ۲۰۰ متر در این شهر سیمایی جذاب به این شهر داده است. وجود برج تلویزیونی مروارید مشرق با ۴۶۸ متر ارتفاع بر شکوه این شهر قدیمی افزوده است و به آن جذابیت خاصی داده است.

 شانگهای یکی از شهرهای پر جمعیت جهان است. هر چند داشتن جمعیت ۱/۱۳ میلیون نفری در کشوری مانند چین چندان به چشم نمی‌آید اما حضور این تعداد از شهروندان و ارائه خدمات شهری به آنها بی‌تردید کار توانفرسایی است.

شهر شانگهای به دو بخش توسط رودخانه تقسیم می‌شود. نمایی بیرونی از ساختمان موزه شانگهای که بخش شرقی که ناحیه تازه ساخت آن و با معماری جدید می‌باشد پودونگ و شرق آن شانگهای نام دارد که در منتها الیه غربی آن فرودگاه خونچای که مربوط به پروازهای داخلی است قرار دارد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۶ آذر ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۵