چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

دولت آمریکا رسما اعتراض خود را نسبت به تصمیم دولت سوئیس مبنی‌بر آزاد اعلام‌ کردن «رومن پولانسکی»، کارگردان سرشناس برنده اسکار اعلام کرد.

به‌دنبال مخالفت دولت سوئیس با استرداد رومن پولانسکی به آمریکا، این فیلمساز روز دوشنبه از بازداشت خانگی خارج شد و حکم آزادی خود را دریافت کرد.

کارگردان فیلم «پیانیست» و برنده نخل طلای کن به اتهام پرونده‌ای که 32‌سال پیش علیه وی در آمریکا به جریان افتاد، از روز چهارم دسامبر پس از آزادی از زندان، در بازداشت خانگی به‌سر می‌برد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: واشنگتن همچنان پیگیر پرونده پولانسکی خواهد بود و این کارگردان مطرح باید برای ادای توضیحات درباره اتهامی که مرتکب شده، به آمریکا بازگردد.

در عین حال وکلای پولانسکی طی صدور بیانیه‌ای خواستار تحقیقات درباره خودداری آمریکا از ارائه مدارک مورد درخواست مقامات سوئیس درباره پرونده موکلشان شدند.

بیانیه موکلان پولانسکی روز سه‌شنبه در لس‌آنجلس منتشر شد. این بیانیه نخستین حمایت مکتوب از جانب سوئیس جهت خودداری از بازگرداندن پولانسکی به ایالات متحده محسوب می‌شود.

وکلای این کارگردان برای بررسی دقیق شواهد و مدارک احتمالی در رابطه با این پرونده خواستار دیدار با فرماندار کالیفرنیا شدند. آنها معتقدند کالیفرنیا عملا شواهد خواسته شده را در اختیارشان قرار نمی‌دهد؛ چراکه ممکن است تقاضای استرداد پولانسکی از جانب ایالات متحده تحت‌الشعاع قرار گیرد.

با همه این اوصاف، از این پس امن‌ترین مکان برای رومن پولانسکی، زادگاهش یعنی فرانسه و کشورهایی چون لهستان و سوئیس است.

جورجس کیج‌من، یکی از وکلای پولانسکی در این باره می‌گوید: وضعیت کنونی پولانسکی مانند سال گذشته است. او آزاد است تا به کشورهای سوئیس،  فرانسه، لهستان و تمام کشورهایی که با ایالات متحده آمریکا قرارداد استرداد مجرم ندارند، سفر کند

کد خبر 111617

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز