دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در راس یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی به منظور انجام یک دیدار رسمی دو روزه تهران را به مقصد اسپانیا ترک کرد.

به گزارش ایرنا، منوچهر متکی وزیر قرار است در این سفر با همتای اسپانیایی خود و برخی دیگر از مقام های عالی رتبه این کشور دیدار و گفت و گو کند.

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه این سفر با ایرانیان مقیم اسپانیا نیز دیدارمی کند.

گسترش روابط و بررسی ظرفیت های موجود بین دو کشور و بررسی آخرین تحولات مربوط به برنامه های هسته ای کشورمان از اهداف این سفر اعلام شده است.

رامین مهمانپرست سخنگو و علی آهنی معاون وزیر خارجه و مدیرکل اروپای غربی و آمریکای شمالی وزارت امور خارجه به همراه مهدی مهدی زاده عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی منوچهر متکی را در این سفر همراهی می کنند.

کشور پادشاهی اسپانیا در جنوب غربی قاره اروپا قرار داشته و با کشورهای فرانسه، آندورا، مراکش و پرتغال همسایه است. ضمن اینکه در کنار دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس نیز قرار دارد. این کشور با مساحتی بیش از 504 هزار کیلومتر مربع ، جمعیتی حدود 45 میلیون نفر دارد. شهر مادرید پایتخت و پرجمعیت ترین شهراین کشور است.

حکومت اسپانیا سلطنتی و پادشاه آن خوان کارلوس می باشد. نخست وزیر این کشور خوزه لویس زاپاترو است. یکی از نکات جالب در مورد دولت اسپانیا حضور 9 وزیر زن در کابینه نخست وزیر این کشور است که از تعداد مردان کابینه بیشتر است.

اقتصاد اسپانیا برمبنای توریسم، صنعت و کشاورزی بوده و این کشور یکی از بزرگترین تولید کننده روغن زیتون در جهان است.

کد خبر 111451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز