پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

کیکاووس زیاری: فیلم دو قسمتی «هابیت» که فعلاً بدون کارگردان است، احتمالاً توسط «دیوید یاتس» کارگردانی خواهد شد.

تهیه‌کنندگان این فیلم دو قسمتی فانتزی و ماجراجویانه این روزها درحال مذاکره با یاتس هستند و به احتمال زیاد او کارگردانی «هابیت» را به‌عهده خواهد گرفت. یاتس قرار است جایگزین «گی‌یرمو دل‌تورو» شود که چند هفته پیش انصراف خود را از ساخت این فیلم اعلام کرد. یاتس قبل از این، کارگردانی «هری‌پاتر و هدایای مرگ» را- که قرار است در دو قسمت به نمایش عمومی درآید- انجام داده است. تهیه‌کنندگان «هابیت» هم به همین دلیل او را برای کارگردانی این فیلم انتخاب کرده‌اند و عقیده دارند او می‌تواند فیلم خوبی از این قصه نوجوانانه ارائه دهد.

فیلم‌نامه فیلم دو قسمتی «هابیت» را گی‌یرمو دل‌تورو با همکاری «پیتر جکسون» نوشته است. قرار است کل صحنه‌های هر دو فیلم در نیوزیلند فیلم‌برداری شود. سه سال پیش زمانی که بحث تولید این فیلم‌ها مطرح شد، قرار بود پیتر جکسون آنها را کارگردانی کند، ولی وی به دلیل اختلاف با تهیه‌کنندگان از کارگردانی «هابیت»‌ها کناره گرفت. هم جکسون و هم دل‌تورو قرار است فیلم‌های دیگری را جلوی دوربین ببرند. «کیت بلانشت»، «رای پرامن»، «یان مک‌کلن» و «اندی سرکیس» بازیگران اصلی «هابیت» 1 و 2 هستند.

این دو فیلم براساس قصه کتاب قدیمی «جی.‌آر.آر. تالکین» ساخته می‌شود. این قصه پیش درآمدی بر قصه کتاب سه جلدی «ارباب حلقه‌ها» است و قبل از ماجراهای این کتاب رخ می‌دهد. بعد از موفقیت زیاد فیلم سه قسمتی «ارباب حلقه‌ها» (که توسط پیتر جکسون کارگردانی شد) تهیه‌کنندگان آن تصمیم گرفتند «هابیت» 1 و 2 را نیز تهیه و تولید کنند. این فیلم‌ها در همان محل(‌لوکیشن)‌هایی فیلم‌برداری می‌شود که سه قسمت «ارباب حلقه‌ها» در آنها ساخته شد و بسیاری از بازیگران آن همان بازیگران «ارباب حلقه‌ها» هستند.

کد خبر 111356

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز