دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۹ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: داوید ویا (David Villa) در سال ۱۹۸۱ در شهر لانگرو اسپانیا به دنیا آمد. وی سابقه عضویت در تیم‌های اسپورتینگ گیخون، رئال ساراگوسا، والنسیا،بارسلونا و اتلتیکو مادرید و عنوان بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال اسپانیا را با ۵۹ گل در کارنامه خود دارد.

داوید ویا

وی از دوران کودکی علاقمند به فوتبال بود و از همان زمان شروع به یادگیری و بازی فوتبال کرد.

ویا کم کم خود را به عنوان یک پدیده در رده‌های پایه فوتبال اسپانیا مطرح کرد و قدرت گلزنی خود را به رخ همسن و سالان خود کشید.

وی در پست مهاجم اول بازی می‌کند و مهارت خاص و منحصر به فردی در گلزنی دارد.

ویا در سال ۱۹۹۹ به باشگاه اسپورتینگ گیخون پیوست و ۲ سال در تیم ب این باشگاه توپ زد.

پس از بازی های درخشان و به ثمر رساندن ۲۵ گل در ۶۵ مسابقه، ویا به تیم اصلی این باشگاه اضافه شد و تا سال ۲۰۰۳ در ۸۰ مسابقه این تیم حضور داشت و ۳۸ گل به ثمر رساند.

همان سال به تیم زاراگوزا رفت و ۲ سال با این تیم قرارداد امضا کرد. ویا در طول این ۲ سال ۳۲ گل در ۷۲ مسابقه به ثمر رساند. از این زمان بود که توجه همگان را به خود جلب کرد.

در سال ۲۰۰۵ باشگاه قدرتمند والنسیا داوید ویا را به خدمت گرفت و تا سال ۲۰۱۰ وی برای این تیم در ۱۶۶ مسابقه ۱۰۷ گل زد.

ویا در سال ۲۰۱۰ و با درخشش در جام جهانی با تیم بارسلونا قرارداد بست.

داوید ویا در رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ حضور داشت و آقای گل این مسابقات شد و جایزه‌ کفش طلای آدیداس را به سبب به ثمر رساندن ۴ گل در این رقابت‌ها دریافت کرد. [آشنایی با جایزه توپ طلایی]

ویا در نخستین دیدار تیمش در یورو ۲۰۰۸ شروع فوق العاده‌ای داشت و توانست سه گل برابر روسیه به ثمر برساند.

وی در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی چهره درخشانی از خود نشان داد و در ۵ مسابقه ۵ گل زد. [آشنایی با آقایان گل جام‌های جهانی]

ویا در جام جهانی ۲۰۱۰ در پایان بازی تیمش برابر پرتغال پیراهن خود را امضا کرد و برای فرزند ساپاته‌رو نخست وزیر اسپانیا ارسال کرد.

این حرکت ویا، خشم حزب مخالف سوسیالیست‌ها را در پارلمان اسپانیا برانگیخت، چرا که هیچ ورزشکار یا هنرمندی طبق قانون اساسی اسپانیا حق ندارد خارج از محدوده مبارزات انتخاباتی با حرکات نمادین خود در امور سیاسی دخالت کرده و برای شخص خاصی تبلیغ کند.

*آخرین بروزرسانی ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

کد خبر 111279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز