همشهری آنلاین: ایستگاه شهید صدر متروی تهران، همزمان با بعثت رسول اعظم (ص) به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: این ایستگاه که در بخش توسعه شمالی خط یک مترو واقع است تا پایان تیر به صورت رسمی به بهره برداری می‌رسد.

خط یک متروی تهران 28 ایستگاه دارد که با بهره برداری از ایستگاه شهید صدر، فقط دو ایستگاه تجریش و کهریزک راه اندازی نشده باقی مانده است.

جعفر ربیعی با بیان اینکه خط یک مترو ظرفیت جابجایی روزانه یک میلیون مسافر دارد و اکنون 600 هزار نفر از آن استفاده می‌کنند گفت: ایستگاه‌های مترو قابلیت جابجایی 45 هزار نفر را دارد و پیش بینی می‌کنیم در ماه‌های نخستِ بهره برداری از ایستگاه شهید صدر، بیش از 20 هزار نفر از این ایستگاه به دیگر نقاط شهر سفر کنند.

وی افزود: به علت کمبود قطار در شبکه مترو، سرویس دهی در محدوده شمالی خط یک ( از ایستگاه حقانی به قیطریه) از هر دو قطار یکی ادامه مسیر می‌دهد و هر ده دقیقه یک قطار، مسافران ایستگاه‌های این مسیر را منتقل می‌کنند؛ فاصله گذر قطارها در مسیر اصلی پنج دقیقه است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران، هزینه احداث ایستگاه شهید صدر را 23 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:خیابان شریعتی یکی از پرترافیک ترین خیابان های تهران است و در صورتی که بتوانیم مسافران این خیابان و همچنین بزرگراه صدر را به ایستگاه مترو صدر جذب کنیم در وقت و مصرف سوخت صرفه جویی فراوانی خواهد شد.

ربیعی افزود: براساس تحقیقات انجام شده، یک نوبت استفاده از مترو، نیم ساعت در وقت و شش دهم لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود.

ایستگاه شهید صدر مترو در خیابان شریعتی‌، تقاطع بزرگراه صدر و روبروی مجتمع فرهنگی ورزشی شهید چمران واقع است. 

کد خبر 111273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز