مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

گروه شهری: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر توسعه فضاهای ورزشی و فرهنگی متناسب با نیاز‌های جامعه جوان ایرانی، بر آینده‌نگری مسئولان برای مواجهه با پدیده کهنسالی و رفع نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی سالمندان تاکید کرد

 محمدهادی ایازی با تاکید بر توسعه روزافزون در حوزه فضاهای اجتماعی و فرهنگی،  ابراز داشت: مهم‌ترین نیاز جامعه امروزی ما فضاهای فرهنگی است و شهرداری تهران نیز هرچه فضاهای فرهنگی شهر را گسترش دهد، باز هم با کمبود فضا مواجه خواهد بود.

وی یکی از عمده‌ترین دلایل این موضوع را جوان بودن جامعه معرفی کرد و اظهار داشت: روزی جامعه به‌دلیل ازدیاد موالید به‌دنبال شیر خشک و لوازم کودکان بود، سپس برخی از مدارس 3شیفته شدند و پس از آن نیز با موضوع پشت کنکوری‌ها مواجه بودیم که یک میلیون و 500 هزار نفر پشت کنکور قرار گرفته بودند.

به باور ایازی، موضوع ازدیاد افراد متقاضی ورود به دانشگاه در حال تبدیل به یک بحران اجتماعی بود و در ادامه این روند نیز در سال‌جاری بالغ بر 850 هزار نفر در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کردند.

وی خاطرنشان ساخت: در آینده نیز ما با پدیده جدیدی روبه‌رو می‌شویم که در آن شرایط جامعه به‌مراتب بحران‌های بیشتری را خواهد داشت و آن هم پدیده کهنسالی است.
به گفته ایازی،  به‌دلیل آنکه موضوع کهنسالی مسئله اجتماعی جدیدی خواهد بود که جامعه با آن روبه‌رو می‌شود،باید فضاهای مورد نیاز برای عبور از این پدیده نیز فراهم شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برنامه مدیریت شهری برای مواجهه با این پدیده  ابراز داشت: امروز باید متناسب با مقتضیات جوان بودن جامعه،  فضاهایی را که جوانان در آن شرکت می‌کنند، فراهم کنیم اما در سوی دیگر باید خودمان را برای شرایط کهنسالی جامعه نیز آماده کنیم.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به مشکل فقر حرکتی بانوان تهرانی گفت: باید شرایطی فراهم شود که وقتی این افراد پا به سن می‌گذارند از مشکلات ناشی از پوکی استخوان رنج نبرند که شرط آن این است که شهروندان از ظرفیت‌های ورزشی شهر تهران استفاده بهینه کرده  و مسئولان فرهنگی نیز باید این موضوع را ترویج کنند.

کد خبر 110727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز