همشهری آنلاین: یک گزارش جدید در آمریکا می‌گوید تنها یک نفر از هر ده نفر آمریکایی میزان مصرف نمک‌شان را در حد میزان‌های توصیه‌شده نگه می‌دارند، و بقیه آنها از این حد عبور می‌کنند و خودشان را در معرض فشار خون بالا و بیماری قلبی قرار می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC) مستقر در آتلانتا در جورجیای آمریکا نشان داد میزان مصرف میانگین روزانه سدیم (نمک) آمریکایی ها 3466 میلی‌گرم است، که دو برابر میزان توصیه‌شده براساس اصول راهنمایی سازمان‌های بهداشتی است.

توصیه به آمریکایی‌های سالم مصرف کمتر 2300 میلی‌گرم سدیم در روز است، در حالیکه افراد مبتلا به فشار خون بالا، همه افرا میانسال و سالمند و همه آمریکایی‌‌های آفریقایی‌تبار باید میزان مصرف سدیم‌شان را به 1500 میلی‌گرم  در روز محدود کنند.

بررسی CDC نشان داد که تنها 9.6 درصد از جمعیت آمریکا مصرف نمک‌شان را در حد میزان‌های توصیه‌شده نگه می‌دارند، شامل 5.5 درصد از این گروه که مصرف نمک‌شان را به 1500 میلی‌گرم در روز و 18.8 درصد که مصرف نمک‌شان را در حد 2300 میلی‌گرم در روز نگه داشته بودند.

این گزارش همچنین نشان داد که 77 درصد از نمک خورده شده بوسیله آمریکاییان از غذاهای فرآوری‌شده و رستورانی به خصوص پیتزا، نان و شیرینی‌هایی ناشی می‌شود که "ممکن است حتی مزه شور ندهند."

 جان پرالز گان، سرپرست این پژوهش گفت: "سدیم (نمک) آنقدر در غذاهای ما فراگیر شده است که برای اکثریت آمریکاییان رعایت محدوده توصیه‌شده مصرف روزانه نمک مشکل شده است."

انتشار این گزارش همزمان با بازبینی سازمان غذا و داروی آمریکا از اصول راهنمای مصرف روزانه سدیم است، که توصیه کرده است میزان مجاز مصرف نمک روزانه  کاهش یابد.

کد خبر 110417

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز