جمعه ۴ تیر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های این نماز در خصوص مسئله تحریم جدید ایران گفت:

ملتی که به خدا اتکا دارد و برای احیای دین و اعتقاد خود به پا خواسته، از این تحریم‌ها نترسیده بلکه آن را موجب افزایش اقتدار می‌داند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران ضمن قرائت چند حدیث در زمینه طهارات به سخنان بزرگان در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: تماز تجلی خدا در دل بنده است لذا دل را باید پاکیزه کرد و بر همین اساس باید ظاهر و باطل ما با هم تطبیق پیدا کند تا نماز ما نماز واقعی شود.

وی همچنین در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران به حدیثی از امر المومنین حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند شما را به تقوای الهی و حفظ حریم خدا و ترک گناهان و توجه به واجبات و پرهیز از اموری که عمرتان را ضایع می‌کند وصیت می‌کنم.

صدیقی در ادامه به مناسبات هفته پیش رو اشاره کرد و گفت: اولین مناسبت ولادت امیر المومنین حضرت علی (ع) و عجوبه خلق است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خصوص فضائل حضرت علی (ع) یادآور شد: حضرت علی (ع) قرآنی ناطق است و قرآن جلوه خدا و تجلی حق تعالی است. لذا ایشان به مقامی رسیدند که نماز ایشان حضور کام است.

وی افزود: در نماز سعی کنید از دنیا خداحافظی کنید چرا که حضرت علی (ع) جز ارتباط با خدا هیچ کاری دیگری نداشت و آئین تمام نما بود؛ البته ایشان در عین حال در نماز کام خود بندگان خود را از یاد نمی‌برد. چرا که این حضرت در آئین خدا نه در آئین خلق می‌دید.
صدیقی با بیان اینکه حضرت علی (ع) در حال نماز خلق را فراموش نمی‌کرد گفت: این ارتباط با خالق است که انسان را با خلق مرتبط می‌کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه به جنگ صفین و توجه امیر المومنین در این جنگ به نماز اشاره و خطاب به حضور ایشان تصریح کرد: یا امیر المومنین این مردم ایران وابسته به شما هستند از آنچه خود دارید اندکی هم به این جمعیت عنایت فرمایید.

وی در ادامه در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: این فرمایشات جزء مسائل حساس است چرا که ما امروز در محاصره تحریم هستیم و فتنه‌ای را پشت سر گذاشته ایم که فتنه‌ای خطرناک و کور بود و نباید از آن غافل بود.

صدیقی در ادامه خطاب به مردم خاطرنشان کرد: این دریای همت و حماسه حضور شما مردم بود که خیلی از مشکلات را حل کرد.

وی افزود: عواملی در داخل کشور وجود داشتند که با افرادی در خارج از کشور در ارتباط بودند و می‌خواستند نظام ما را در هم بشکنند لذا این تحریم نیز یکی از مسائلی است امید آن را همین افراد به خارجی‌ها دادند و فکر کردند می‌توانند در صف ملت ما شکاف ایجاد کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه تصریح کرد: اینکه آقا فرمودند حفظ وحدت امروز جز پایه‌های استمرار حیات است کاملا قابل توجه است.

وی با بیان اینکه حیات ما اقتضای وحدت و همدلی دارد ادامه داد: مسئله تحریم جدید ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل از دیگر مسائل مهمی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

وی افزود: این افراد هنوز ملت ایران را نشناخته‌اند و نمی دانند که امام خمینی اگر به این حرف‌ها توجه می‌کرد که غرب و شرق چه می‌گویند انقلاب نمی‌کردند.

صدیقی خطاب به صادر کنندگان این قطعنامه تحریم خاطرنشان کرد: آن روزی که ما نیروهای مسلح، تشکیلات نظامی و وحدت همه جانبه امروز را نداشتیم مقابل شما ایستادیم و سالها شما با کشور ما جنگیدیم و ما را آماج همه قصاوت‌ها قرار دادید اما کشور ما آن روزها خم به ابرو نیاورد و از تحریم‌ شما نپرسید.

وی ادامه داد: بر این اساس آبرویی برای سازمان مللی وجود ندارد و شورای امنیت نیز از همان ابتدا آبرو نداشت.

خطیب نماز جمعه امروز تهران یادآور شد: ملتی که به خدا اتکا دارد و برای احیای دین و اعتقاداتش به پا خواسته است از این مسائل نمی‌ترسد بلکه این تحریم‌ها اقتدارش را بیشتر و مستحکم تر خواهد کرد.

وی در ادامه به هفته قوه قضائیه و هفتم تیر ماه یادآور فاجعه هولناک شهادت 72 تن از پرچمداران، مدیران و متفکران انقلاب اشاره کرد.

صدیقی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر مظلومیت شهید بهشتی تاکید کرد و گفت: مهمترین شاخصه زندگی ایشان مسئله ولایت مداری بود و ایشان گرداننده‌ خبرگان بودند و توانستند با عقلانیت خود در برابر غربگرا ایستادگی کنند و مانند شیر ژیان مسئله ولایت فقیه را جا بیندازند.

وی افزود: اینها همه اعتقاد و تز باطلی شهید بهشتی بود. لذا این گونه بود که توانست در برابر موج تبلیغاتی ایستادگی و مقاومت کند.

آیت الله صدیقی یادآور شد: شهادت شهید بهشتی تولد مجدد ایشان و تزریق خون بر پیکره انقلاب بود.

کد خبر 110378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز