همشهری آنلاین: برخی از مقام های عربستانی بر این باورند که کرایه 70 هزار تومانی مترو در دست احداث مشاعر مقدس در عربستان هزینه حج را افزایش خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی عرب نیوز، گزارش ها حاکی از آن است که پس از راه اندازی فاز نخست مترو مشاعر مقدس از سوی دولت عربستان سعودی و پیشنهاد کرایه 250 ریالی (معادل 70 هزار تومان ایران)، این مسئله هزینه حجاج و زائران حج ابراهیمی از سراسر جهان را تا 5 درصد افزایش خواهد داد. عبدالقادر الجبارتی رئیس کمیته حج عربستان در این باره می گوید: قیمت پیشنهادی برای کرایه هر زائر در این مسیر 18 کیلومتری 250 ریال سعودی است که این رقم بسیار بالاست و باید به 90 ریال کاهش پیدا کند.

این خط مترو که 9 ایستگاه در منا- عرفات و مزدولفه خواهد داشت، مکه را به منا، مزدلفه وعرفه مرتبط می کند و قرار است اول ماه سپتامبر آزمایش شود.

این پروژه در هر مسیر 8 ترن خواهد داشت و بار ترافیکی و رفت و آمد را در مکه بویژه در موسم حج کاهش خواهد داد.

رئیس کمیته حج عربستان بر این باور است که این رقم می تواند هزینه حج زائران را تا 5 درصد افزایش دهد.

وی گفت که کمیته در صدد بررسی تثبیت یک کرایه برای فاز نخست این مترو است که قبل از موسم به بهره برداری خواهد رسید.

الجبارتی افزود: بیش از 150 هزار زائر از عربستان سعودی و دیگر کشورهای حاشیه خلیج [فارس] از فاز اول این پروژه استفاده خواهند کرد و فاز دوم پروژه آن به تمامی حجاج از سراسر جهان خدمات ارائه خواهد داد.

در همین رابطه فهد تربوش مدیر کل پروژه می گوید: از مقام های عربستانی خواسته شده است تا کرایه مترو را کاهش دهد.

اداره‌ راه‌ آهن عربستان سعودی اعلام کرد ه است ، فاز اول مترو مکه تا قبل از شروع مراسم حج امسال تکمیل شود. کار بر روی این پروژه از دو سال پیش در بخش‌های جنوبی اماکن مقدسه‌- فوق آغاز شده است.

کد خبر 109850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز