شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۴:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مصر می‌ خواهد شهر اسکندریه را به اولین شهر عاری از سیگار این کشور بدل کند.

 هدف از این اقدام آن است که این شهر به نمونه‌ای در مصر بدل شود و بقیه شهرهای این کشور را هم ترغیب کند تا قانون ضدسیگار را که عموما نادیده گرفته می‌شود، به اجرا در آورند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه وزیر بهداشت مصر، حاتم الگبلی و فرماندار اسکندریه، عادل لبیب روز پنج‌شنبه 10 ژوئن اعلامیه‌ای را برای انجام این برنامه امضا کردند.

سحر لطیف، رئیس اداره ضدسیگار در وزارت بهداشت مصر می‌گوید: "این وزارتخانه قصد دارد که در طول دو سال همه مکان‌های عمومی در شهر اسکندریه را عاری از دود سیگار کند." به گفته او این ممنوعیت در ابتدا در بیمارستان‌ها و ساختمان‌های عمومی اعمال خواهد شد.

در حال حاضر قانونی در ممنوعیت سیگارکشیدن در مصر- سیگاری‌ترین کشور جهان عرب- وجود دارد، اما اغلب، حتی بوسیله کارمندان دولت و پلیس، نادیده گرفته می‌شود.

 شهر مدیترانه‌ای اسکندریه دومین شهر بزرگ مصر پس از پایتخت، قاهره، است.

 وزارت بهداشت مصر گفت این ابتکار عمل به این هدف انجام می‌شود تا "اسکندریه به عنوان یک شهر پیشگام، اولین شهر عاری از سیگار، به الگویی برای سایر شهرهای مصر بدل شود."

بر اساس گزارشی که سازمان بهداشت جهانی با همکاری وزارت بهداشت و موسسه آمار مصر منتشر کرد، مصری‌ها شش درصد درآمد ماهانه‌شان را صرف دخانیات می‌کنند و همچنین 70 درصد مصری‌هایی که مورد سوال قرار گرفته بودند گفتند که در خانه یا در محل کار در معرض استنشاق دود سیگار محیطی هستند.

کد خبر 109417

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز