مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

منطقه 5 به‌عنوان دومین منطقه کلانشهر تهران به شبکه جهانی جامعه ایمن پیوست.

به گزارش تهران‌سما به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 5، سعید طلوعی، شهردار این منطقه با اعلام این خبر گفت: براساس بررسی مرکز همکاری‌های سازمان جهانی بهداشت (WHO) مستقر در استکهلم سوئد و مثبت ارزیابی شدن فعالیت‌های صورت گرفته، منطقه 5 به شبکه جهانی جامعه ایمن پیوست.

وی افزود: شناسایی و تعیین وضعیت حوادث و اولویت‌بندی آنها، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، توجه ویژه به سنین مختلف افراد جامعه به‌ویژه کودکان و همچنین پیگیری شاخص‌های جامعه ایمن از جمله فعالیت‌های ارزشمند منطقه معرفی شد.

طلوعی ادامه داد: آموزش و مشارکت سازمان‌های بین‌بخشی از شاخص‌های مورد توجه شبکه جهانی جامعه ایمن است که منطقه با ایجاد تعامل و بهره‌مندی از تشکل‌های مردمی و سازمان‌ها و اجرای برنامه‌های گسترده آموزشی در مسیر دستیابی به اهداف مورد نظر گام برداشته است.

وی به راه‌اندازی سیستم ثبت حوادث جامع ایمن در منطقه اشاره کرد و گفت: پس از مطالعات گسترده اطلاعات مناسبی درخصوص حوادث و علل آن جمع‌آوری و فهرست جامعی جهت برنامه‌ریزی و طراحی ایمن‌سازی‌ محیط شهری تهیه و تدوین شد.

شهردار منطقه 5 گفت: راه‌اندازی نخستین پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه ایمن، انتخاب رابطان جامعه ایمن و برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه کودکان، از دیگر فعالیت‌های قابل توجه در منطقه شناخته شده است.

کد خبر 109407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز