معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هنوز هیچ تفاهمنامه‌ای میان سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش برای واگذاری پیش‌دبستانی‌ها امضا نشده است، گفت:

با این حال امسال باید تمامی پیش‌دبستانی‌های وابسته به بهزیستی از آموزش و پرورش مجوز فعالیت دریافت کنند.فاطمه قربان در گفت‌وگو با مهر با اعلام این مطلب افزود: تفاهمنامه بین آموزش و پرورش و بهزیستی آماده شده و آن را برای امضا به بهزیستی ارسال کرده‌ایم ولی به‌دلیل تغییرات مدیریتی در این سازمان هنوز امضا نشده است.

(احمد اسفندیاری به تازگی به‌عنوان سرپرست سازمان بهزیستی منصوب شده است.)

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مهدهای‌کودکی که پیش‌دبستانی دارند، اکنون بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند که اجازه ثبت‌نام این دوره را برای سال تحصیلی آینده دارند یا نه درحالی‌که فصل ثبت نام آغاز شده است، گفت: مشکلی در این زمینه وجود ندارد و به محض اینکه تفاهمنامه امضا شد می‌توانند برای دریافت مجوز از مناطق آموزش و پرورش اقدام کنند.

طبق یکی از مفاد تفاهمنامه، از این پس پیش‌دبستانی‌ها باید از وزارت آموزش و پرورش گواهی ادامه فعالیت دریافت کنند.قربان با تاکید براینکه شرکت در دوره پیش دبستانی الزامی نیست، افزود: شروع پیش دبستانی از 4سالگی هم‌اکنون به‌هیچ‌وجه مطرح نیست و حداقل تا سال تحصیلی 90 این طرح اجرا نمی‌شود.

در همین حال سرپرست معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های سازمان بهزیستی گفت: با گسترش تعامل در بخش پیش‌دبستانی با وزارت آموزش و پرورش، تعداد کودکان تحت پوشش خدمات پیش از دبستان در کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی، زهرا نوع‌پرست اظهار داشت: در راستای ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در زمینه آموزش‌های پیش از دبستان در مهدهای کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی، پیش‌نویس تفاهمنامه‌ای مابین سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی تهیه شده است و فرایند کار جهت بررسی‌ نهایی و امضای تفاهمنامه بین مسئولان دو طرف در جریان است.

وی افزود: درصورت امضای این پیش نویس تمام مهدهای کودک کمافی‌السابق می‌توانند در بخش پیش‌دبستانی فعالیت کنند؛ البته روستا مهدها و مهدهای کودک مناطق آسیب‌خیز شهری مشمول این تفاهمنامه نیستند و ضوابط قبلی در رابطه با آنها پابرجاست.

بنا بر این گزارش، هم‌اکنون بیش از 700 هزار کودک در 14 هزار مهدکودک تحت پوشش سازمان بهزیستی از خدمات فرهنگی، تربیتی و آموزشی بهره‌مند هستند و در راستای اجرای مصوبات اصل44  قانون اساسی، 95 درصد مهدهای کودک توسط بخش غیردولتی اداره می‌شود.

یکپارچه‌سازی محتوای آموزشی مهدهای کودک، توسعه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در مهدهای کودک‌ و همچنین ارتقای سطح دانش و آگاهی مدیران و مربیان در زمینه تربیت دینی کودکان یکی از اولویت‌های اصلی سازمان بهزیستی در سال‌جاری است.

کد خبر 109396

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز