جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه 21 خرداد تهران به امامت حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی در مورد قطعنامه اخیر شورای امنیت [شورای‌امنیت قطعنامه‌ ضد ایرانی را بدون ‌اجماع تصویب کرد] علیه ایران گفت: ملت ایران 31 سال است که این گونه دشمنی ها و رفتارها را تجربه کرده و ملت ما بر سر آرمان های به حق خود محکم ایستاده است.

وی تصریح کرد : ملت ایران با این تهدیدهای توخالی و قطعنامه‌های بی‌اثر میدان را خالی نمی کنند و مصممانه تر در میدان خواهند ماند.

 قطعنامه اخیر شکست امریکا بود

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم ، مساله روز دنیا و کشورمان را مساله تصویب قطعنامه بی‌اثر شورای امنیت و تلاش های آمریکا در این ارتباط خواند و تصریح کرد: امریکا نتوانست این قطعنامه را با اجماع به تصویب برساند و این شکست بزرگی برای آمریکا بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی افزود: 31 سال است که گوشمان از تحریم‌های شورای امنیت و امریکا پر است و در این 31 سال دنیا می‌بیند که ملت ایران ملتی فرصت ساز بوده است.

وی گفت: ملت ایران ملتی است که حتی از بحران‌ها به عنوان فرصت برای خود استفاده کرده است و می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در 31 سال تحریم، فناوران کشورمان به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته اند و این قطعنامه‌ها به فضل خدا بستر شکوفایی استعدادهای جوانانمان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی گفت: آمریکا مشکلات زیادی در درون کشورش دارد و مواجه با انواع بحرانهاست و با شیطنت اخیرش یک بحران به بحران‌های خود افزود و آن هم بحران بی‌اعتباری و بی‌آبرویی است.

وی افزود: چه کی است که نداند آمریکا ملتمسانه از رئیس جمهور برزیل خواست که وارد میدان شود و کیست که نداند شخص اوباما از نخست وزیر ترکیه خواست وارد میدان شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: اولین دولت مستکبری هم که در مسیر بیانیه تهران سنگ اندازی کرد همین آمریکا بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی با بیان اینکه این رسوایی را آمریکا به راحتی نمی‌تواند جمع کند ، افزود: آمریکا به عنوان دولتی که اولی‌ترین ارزش‌های انسانی را زیر پا می‌گذارد، نمی‌تواند به راحتی از این بحران خارج شود.

وی گفت: آمریکا با این شیطنت خواست ایران را منزوی کند اما خود منزوی شد ،زیرا نتوانست شورای امنیت 15 عضوی را به اجماع برساند و این شکست بزرگی برای آمریکا بود.

خطیب جمعه تهران افزود: درست است که دنباله رو‌های آمریکا در شورای امنیت به این قطعنامه رای دادند اما از طرفی 120 کشور عضو غیرمتعهدها بیانیه‌ای به نفع ایران دادند که در واقع تودهنی به قطعنامه شورای امنیت و آمریکا بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی گفت: حالا قضاوت کنید که چه کشوری منزوی است؛ این ماجرا بار دیگر حقانیت فرمایش امام راحل عظیم الشان را مبنی بر اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، زنده کرد.

وی افزود: این ماجرا بار دیگر این حقیقتی را که مقام معظم رهبری فرمودند امریکا با دست چدنی و روکش مخملی جلو آمده است ، بار دیگر نشان داد.

خطیب نماز جمعه تهران با تصریح بر اینکه بیانیه تهران هیچ تنازلی از مواضع نبود و در زمان صدور آن کشورهای دنیا از جمله کشورهای عربی با انتشار اخبار فوری آن را پخش کردند، گفت: با این ماجرا سیمای روباه صفت آمریکا که مخفی کرده بود، نمایان و سیمای گرگ منشش مشخص شد .

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی بابیان اینکه دنیا بداند که دروغ جزو هنجار ذاتی دولتمردان آمریکاست، افزود: آمریکائیها دائما از حقوق بشر دم می‌زنند و این موضوع گوش فلک را کر کرده است.

وی گفت: این در حالی است که هنگامی که کاروان انسانی می‌خواهد به انسان‌هایی که سه سال در محاصره‌اند کمک کند و رژیم صهیونیستی به این کاروان حمله می‌کند و می‌کشد ، زخمی و اسیر می‌کند؛ آمریکا نمی‌گذارد قطعنامه‌ای علیه این رژیم غاصب ستمگر صادر شود اما در برابر این همه حسن نیت جمهوری اسلامی ایران به سرعت تلاش می‌کند تا قطعنامه‌ای صادر شود .

امام جمعه موقت تهران افزود: آنها در اصل با صدور این قطعنامه ابروی خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند ، اما دنیا باید از ماهیت آنها باخبر شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی گفت: این در حالی است که امریکائیها شهروند ایرانی را با همکاری دولت عربستان می‌دزدند و به امریکا می‌برند تا پس از فشار بتوانند از او علیه ایران چیزی به دست آورند.

وی با بیان اینکه آیا اسم این آدم ربایی، وحشی گری و جنایت نیست؟ت صریح کرد: دولتمردان آمریکا موظفند هرچه زودتر این شهروند ما را بازگردانند و مسئولان هم موظفند هرچه سریعتر توانشان را در این صحنه بگذارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان افزود: بار دیگر حرکت شورای امنیت نشان داد که این شورا، شورای امنیت مستکبران است نه شورای امنیت کشورهای مظلوم و مستقلی که نمی خواهند وابسته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی گفت: شورای امنیت، شورای ملتها نیست بلکه سازمان مستکبرین است و ملت‌ها و کشورهای مستقل باید به فکر شورای امنیت مستقلی باشند که تحت سلطه ابرقدرتها نباشد.


امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قیامت یوم الحساب است و حساب آنجا بسیار دقیق است، گفت: در قیامت به ذره ذره اعمال رسیدگی می‌شود و وقتی چنین روزی را در پیش داریم تلاش کنیم اعمال خالصانه به حضور ربوبی ببریم.

وی بهترین ماههای سال را رجب، شعبان و ماه رمضان دانست و افزود: رجب و شعبان مقدمه درک معرفت ماه رمضان است.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی گفت: خداوند می‌فرماید کسی که خالصانه در ماه رجب مرا بخواند اجابتش می‌کنم.

وی افزود: این فرصت الهی را قدر بدانیم و راه قدر دانستن را هم امامان (ع) به ما یاد داده اند.

امام جمعه موقت تهران گفت: روزه و دعاهای ماه رجب از اعمال پرفضیلت است.

کد خبر 109386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز