همشهری آنلاین : رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی گفت: بر اساس مذاکراتی که با مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی داشتیم وی وعده داد تا آخر خرداد ماه جاری وضعیت افزایش حقوق مستمری بگیران مشخص شود.

علی اکبر خبازها در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به جلسه 9 ساعته مسئولان کانون بازنشستگان و مستمری بگیران با مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی در هفته گذشته اظهار داشت: این کانون مسائل خود را با مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی در میان گذاشت و موضوع افزایش حقوق مستمری بگیران را که باید طبق ماده 41 و 96 قانون کار بین 15 تا 20 درصد باشد مطرح کرد.

وی افزود: افزایش حقوق کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی قانون خاص خود را دارد و هیچ ارتباطی به رشد 6 درصدی حقوق کارمندان کشوری و لشگری ندارد. البته باید در نظر داشت که این افزایش نیز اسمی بوده و با احتساب مزایای جانبی آن به بیش از 20 درصد می رسد.

خبازها با اشاره به افزایش حداقل 15 درصدی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: انتظار این است که این افزایش بر پایه 15 درصد باشد و با توجه به مزایای جانبی مانند کمک هزینه مسکن، بن خوار و بار و حق سنوات حداکثر به 20 درصد برسد.

رئیس کانون بازنشستگان و مستری بگیران صندوق تامین اجتماعی تاکید کرد: امیدوارم موضوع افزایش 50 درصدی حقوق برای همسان سازی دستمزد نیز به زودی در مجلس تعیین تکلیف شود.

خبازها با انتقاد نسبت به تغییراتی که در سازمان تامین اجتماعی و تبدیل شدن آن به صندوق صورت گرفته، تصریح کرد: ما نسبت به صندوق شدن سازمان بزرگی چون تامین اجتماعی اعتراض داریم و این اعتراض را هم اعلام کردیم. سازمان تامین اجتماعی یک نهاد غیر دولتی است که با نظارت دولت اداره می شود اما اعتبار و منابع مالی آن از سوی کارگران تامین می شود به همین دلیل جامعه کارگری به شدت نسبت به این موضوع معترض است و مصصم است تا مسئولان را راضی کند که این تغییر نام مجددا به شکل سابق برگردد.

وی اظهار داشت: اکنون هیئت امنای صندوق نیز مشخص شده که ریاست آن نیز با محصولی وزیر رفاه است و ما نسبت به این موضوع هم اعتراض داریم چرا که اصل سه جانبه گرایی در این ترکیب نادیده گرفته شده و اعضای این هیئت خودشان دارای مشاغل سنگین هستند و نمی توانند روزانه پاسخگوی 30 میلیون بیمه شده این سازمان باشند.

خبازها افزود: بهترین کارشناسان در جامعه کارگری وجود دارند که به خوبی قادر به اداره این امور هستند حال آن که منظور مجلس نیز برای الحاق سازمان به وزارت رفاه این بود که این سازمان تحت نظارت وزارتخانه ای باشد نه اینکه امورات داخلی و مالی آن را در دست بگیرد.

کد خبر 109135

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز