همشهری آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه محبت و عشق جوشان به اهل بیت (ع) در کنار معارف مستحکم، مستدل و منطقی، عامل بقا و استمرار و گسترش گرایش به حق است تصریح کردند:

در طول تاریخ اسلام تاکنون، پیوند فکری و عقلانی همراه با پیوند عاطفی و قلبی با پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) بوده است و خدشه‌دار کردن این محبت و ارتباط با هر شکل و صورتی خیانت به جریان عظیم پیروی از اهل بیت (ع) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در سالروز میلاد دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) صدیقه کبری، حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و همچنین فرزند پرافتخارش امام خمینی (ره) جمعی از شاعران، ذاکرین و مداحان اهل بیت (علیهم السلام)، صبح امروز در حسینیه امام خمینی و در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، به قرائت اشعاری در فضائل و مناقب بانوی نجابت و عفاف حضرت زهرا (سلام الله علیها) و نیز با مضامین "انقلابی و اجتماعیِ روز" پرداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار با تبریک فرخنده روز ولادت بزرگترین بانوی تاریخ بشر و افتخار امت اسلام حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، تعمیق و گسترش معارف اهل بیت علیهم السلام و تحکیم پایه های ایمان دینی مردم را مهمترین وظیفه افراد اثرگذار در جامعه دانستند و خاطرنشان کردند: زورگویان جهانی و باندهای بین المللی قدرت و ثروت که قیام ملت ایران، پنجه استکباری آنان را تضعیف کرد، امروز با توسل به شیوه ها و ابزارهای جدید و کارآمد قصد دارند دل‌ها را از ایمان روشن دینی و محتوای برانگیزاننده آن خالی کنند اما با مجاهدت و احساس مسئولیت، این ترفند آنان بی اثر خواهد شد.

ایشان با اشاره به کارهای بسیار بزرگ و اثرگذار ملت ایران در 30 سال پس از انقلاب اسلامی افزودند: اگر ملت ایران با در پیش گرفتن این راه روشن، تسلط و سیطره و غارت منابع ملت‌ها را برای مستکبران سخت نمی کرد، اینچنین مورد بغض و دشمنی قرار نمی گرفت.

رهبر انقلاب اسلامی، ترویج افکار و سرگرمی های باطل، شهوانی و سیاسی و ایجاد فتنه را از جمله سیاستهای دشمن برای مقابله با حرکت ملت ایران و ایمان دینی آنان دانستند و تصریح کردند: یکی از عواملی که می تواند موجب تعمیق معارف اسلامی، معنوی و انقلابی و شجاعت ملت ایران شود، گسترش محبت اهل بیت (ع) در دل و روح انسانهاست که در این زمینه همه از جمله مداحان و ذاکران مسئولیت سنگینی بر دوش دارند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه محبت و عشق جوشان به اهل بیت (ع) در کنار معارف مستحکم، مستدل و منطقی، عامل بقا و استمرار و گسترش گرایش به حق است تصریح کردند: در طول تاریخ اسلام تاکنون، پیوند فکری و عقلانی همراه با پیوند عاطفی و قلبی با پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) بوده است و خدشه دار کردن این محبت و ارتباط با هر شکل و صورتی خیانت به جریان عظیم پیروی از اهل بیت (ع) است.

ایشان به نیاز نسل جوان کشور، به امید، نشاط، خوش بینی، توکل به خدا و اعتماد به وعده های الهی، پیوستگی با اهل بیت (ع) و افتخار به ایران اسلامی و امام خمینی (ره) اشاره و خاطرنشان کردند: جوانان باید بدانند سرنوشت آنان، خانواده و جامعه وابسته به تلاش، کار، جدیت و پیگیری است و این معارف و اخلاقیات از طریق مفاهیم تربیتی و بصورت غیرمستقیم، در قالبهای مناسب و هنرمندانه، قابل انتقال به نسل امروز است.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقام والای عصمت حضرت زهرا سلام الله علیها، زندگی آن بزرگوار را سراسر مجاهدت برشمردند و خاطرنشان کردند: آن حضرت مانند سربازی فداکار در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی، فعال و اثرگذار بود و مانند حکیم و عارفی مجاهد، به تمام وظایف خود در همسرداری، تربیت فرزندان و بعنوان مادری مهربان عمل می کرد.

ایشان حضرت زهرا سلام الله علیها را آیت عظما و اعلای یک زن نمونه برشمردند و با اشاره به حکمتهای خطبه فدکیه خاطرنشان کردند: معارف این خطبه در حد عالی ترین سطح معارف و حکمت است و نشاندهنده مقام علمی حضرت زهرا سلام الله علیهاست.

رهبر انقلاب اسلامی، مجموعه ذی قیمت و با ارزش فضایل حضرت زهرا سلام الله علیها، را آنهم در مدت عمر کوتاهِ شان، افتخاری برای تاریخ و جامعه بشری دانستند و افزودند: با پیوند "عاطفی و محبت" و "آتش شور و شوق"، مناقب و سجایای حضرات معصومین به مخاطب منتقل می شود و این عاطفه متکی بر منطق و حقیقت است که در تاریخ تشیع، به عنوان یک عنصر اساسی نقش ایفا می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای بهره گیری از ظرفیت عظیم ذکر اهل بیت (ع) را ضروری و با تاکید بر اجتناب از جعل وقایع تاریخی خاطرنشان کردند: اشک گرفتن از مردم هدف نیست بلکه هدف در آمیختن دل اشک آلود با معارف زلال است.

ایشان در تبیین مداحی حقیقی تصریح کردند: مداحی، نوعی معلمی است و شعر شاعر باید حاوی معرفت، آگاهی بخشی، آموزنده، و معطوف به حوادث جامعه باشد و اگر با هنرنمایی در بیان و تصویر واقعه و اخلاص همراه باشد اثرگذار و هدایت بخش خواهد بود.

کد خبر 108919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز