همشهری آنلاین: رسانه‌ها و روزنامه‌های رژیم صهیونیستی نسبت به حمله‌ ارتش این رژیم به ناوگان آزادی ابراز تاسف شدید کرده و از شکست عملیات انتقاد کردند.

به گزارش ایسنا، روزنامه‌ معاریو در سرمقاله‌ خود نوشته است: ‌نیروهای نخبه‌ کماندو در ارتش اسرائیل به عملیاتی اعزام شدند که محکوم به شکست شد.

این روزنامه با لحن شدیدی نوشته است: در چنین شرایط سختی نه نخست وزیر و نه وزیر خارجه، نه دولت ائتلافی با اکثریت وزیران ناامید هیچ اقدام مفیدی صورت ندادند کسانی که اسرائیل در این شرایط به آنها نیاز دارد.

به نوشته‌ روزنامه‌ی الخلیج - چاپ امارات - یکی از نویسندگان سرمقاله روزنامه‌ یدیعوت آحارونوت استعفای ایهود باراک، وزیر جنگ این رژیم را که مسئول اصلی این شکست است، خواستار شد.

وی با ارائه لیستی طولانی از اشتباهات سیاسی و نظامی که ارتش در طول عملیات مرتکب شده عنوان داشت: باراک جایگاه خود برای فرماندهی ارتش اسرائیل را از دست داده است.

این نویسنده عنوان داشته است: محور ترکیه،‌ ایران،‌ سوریه و حماس قوی و سربلند از این عملیات بیرون آمد و وجهه‌ی اسرائیل بدتر شد.

روزنامه‌ی اسرائیل الیوم که یک روزنامه راست گرا و حامی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل است نوشت: سربازان اسرائیل در این عملیات ضربه خوردند.

این روزنامه در ادامه با ابراز تاسف نسبت به اشتباه ایجاد شده آورده است: نیروهای کماندویی بهای این اشتباه را پرداختند.

هم‌چنین روزنامه‌ی اورشلیم پست ضمن اشاره به شکست ارتش اسرائیل این سوال را مطرح کرد که چرا ارتش تا این درجه از خصومت پیش می‌رود و این فعالان را تروریست می‌نامد؟

هم‌چنین روزنامه‌ چپ گرای هاآرتص به شکست در عملیات ارتش اشاره کرده و نوشت: هفت احمق در کابینه‌ امنیتی تصمیم به چنین عملیاتی گرفتند.

هاآرتص در سرمقاله‌ خود نوشته است: اسرائیل بهای سیاست اشتباه خود را پرداخت کرد.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی به ارتکاب اشتباهات در عملیات حمله به ناوگان آزادی اذعان داشتند.

ارتش رژیم صهیونیستی در توجیه این اشتباهات گفت: اطلاعات اشتباه به ارتش داده شده بود و از تجهیزات نظامی به طور اشتباه استفاده شد و تاکتیک‌های اشتباه دنبال شد.

فرمانده‌ گروهی که به کشتی‌ها رفته بودند گفت: ما انتظار رویارویی با چنین مقاومتی را از سوی فعالان نداشتیم. وی اذعان داشت: نتیجه با آنچه که ما تصور می‌کردیم تفاوت داشت.

روزنامه یدیعوت آحارونوت - چاپ رژیم صهیونیستی - نوشت:‌ اتهامات متقابل میان وزیران دولت و فرماندهان ارتش در خصوص حمله به ناوگان آزادی بالا گرفته است.

مسئولان دولتی و سیاسی اسرائیل که در خصوص نتیجه‌ عملیات اعلام عدم رضایت کرده‌اند گفتند: فرماندهان ارتش قبل از انجام عملیات و رایزنی‌های قبلی تاکید کرده بودند که به عملیات بدون هیچ گونه خسارت و تلفاتی پایان می‌دهند.

این در حالی است که فرماندهان ارتش می‌گویند به دولت گفته بودند که احتمال وارد شدن خدشه به جایگاه اسرائیل وجود دارد.

این روزنامه نوشته است: فرماندهان ارتش مسئولان دولت را متهم کرده‌اند و افزوده‌اند باید مسئولیت این عملیات تنها به عهده ارتش گذاشته می‌شد و ارتش باید به تجهیزات تکنولوژی و پیشرفته که حرکت کشتی را مختل کند مجهز می‌شد.

منابع عالی رتبه‌ ارتش گرفته‌اند ارتش آنطور که باید و شاید آماده نبود و سربازان نباید با فعالان این کشتی روبه‌رو می‌شدند.

آحارونوت نوشته است: قرار است شورای امنیت ملی ارتش اسرائیل نتایج عملیات را بررسی کند.

کد خبر 108871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز