همشهری آنلاین: انفجار یک دکل چاه نفت در منطقه نفت‌شهر شهرستان قصرشیرین 3 کشته و 10 زخمی برجای گذاشت و تلاش نیروهای امدادی برای مهار آتش هنوز به نتیجه نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حدود ساعت 6:30 صبح روز هشتم خرداد دکل روی چاه 24 پالایشگاه «نفت شهر» شهرستان قصرشیرین منفجر شد که در پی آن نیروهای امدادی در محل حاضر شدند و اقدام به اطفای حریق کردند که تا لحظه مخابره این خبر تلاش امدادگران به نتیجه نرسیده است و این دکل همچنان در آتش می‌سوزد.

بهرام تیموری، فرماندار شهرستان قصرشیرین با تایید این خبر تعداد کشته و زخمی‌های این انفجار را 13 تن اعلام کرد و به ایسنا گفت: بر اثر انفجار صبح امروز دکل یکی از چاه‌های نفت منطقه نفت شهر 3 تن کشته و 10 تن زخمی شدند.

وی گفت: حال چهار تن از مجروحان وخیم است که به بیمارستان‌های دیگر شهرها منتقل شدند و 6 تن به صورت سرپایی مداوا شدند.

تیموری اظهار داشت: شدت حریق دکل چاه نفت «نفت شهر» به حدی است که به نظر می‌رسد ماشین‌های آتش‌نشانی با روش‌های معمول قادر به اطفاء آن نیستند.

وی با بیان اینکه دامنه این آتش‌سوزی بسیار وسیع است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد مهار آتش‌سوزی به اطفای حریق تخصصی نیاز دارد که موضوع را به تهران منعکس کرده‌ایم.

تیموری به ایسنا گفت: هم‌اکنون نیروهای امدادی و آتش‌نشانی شهرستان‌های اطراف همگی در محل حاضرند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه دکل چاهی که دچار حریق شده دور از چاه‌های نفت دیگر و تاسیسات «نفت شهر» است و خطری این تاسیسات را تهدید نمی‌کند.

وی با بیان اینکه فعلا علت بروز این حادثه بطور دقیق مشخص نیست، گفت: طبق نظر اولیه کارشناسان علت این حادثه نشتی بوده است.

کد خبر 108477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز