همشهری آنلاین: در سه روز نخست اجرای طرح خرید بنزین نیمه یارانه‌ای با کارت هوشمند سوخت خودروها، 9 میلیون و 653 هزار و 471 لیتر بنزین نیمه یارانه ای در کشور توزیع شد.

به گزارش شانا، طرح خرید بنزین نیمه یارانه‌ای با کارت هوشمند سوخت خودروها از شنبه (اول خرداد) در 2 هزار و 800 جایگاه عرضه سوخت سراسر کشور اجرا شد.

در روز نخست اجرای این طرح (شنبه، اول خرداد) 2 میلیون و 898 هزار و 632 لیتر بنزین بوسیله کارت هوشمند سوخت خودروها در کشور عرضه شد و این رقم در روزهای یکشنبه و دوشنبه (2 و 3 خرداد) در یک روند صعودی به ترتیب به سه میلیون و 328 هزار و 993 لیتر و سه میلیون و 425 هزار و 846 لیتر رسید.

با اجرای این طرح دارندگان خودرو می توانند پس از پایان سهمیه بنزین یارانه ای، با کارت هوشمند سوخت خود بنزین نیمه یارانه ای (لیتری 400 تومان) را خریداری کنند.

در حال حاضر تا زمانی که سهمیه بنزین یارانه ای افراد در کارت هوشمند سوخت آنان موجود است، امکان دریافت بنزین نیمه یارانه ای با کارت سوخت وجود ندارد و پس از پایان سهمیه بنزین یارانه ای افراد می توانند با کارت سوخت بنزین آزاد دریافت کنند.

به گفته مدیران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، با فراهم شدن امکان عرضه بنزین نیمه یارنه ای با کارت سوخت خودروها، کارت های سوختی که در دست جایگاه داران قرار دارد، جمع آوری نمی شود و افراد می توانند در صورت نیاز از کارت سوخت جایگاه داران نیز برای در یافت سوخت استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش ایران پیشتر در باره باره روند اجرای این طرح گفته بود: با توجه به این که دولت برای تامین بنزین آزاد مورد نیاز کشور نیز یارانه پرداخت می کند، بنابراین ضروری است با هدف کنترل عرضه این فرآورده و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه آن، میزان مجاز عرضه بنزین نیمه یارانه ای با کارت سوخت نیز مشخص شود.

به گفته فرید عامری دارندگان خودرو می توانند ماهیانه 500 لیتر بنزین نیمه یارانه ای با کارت هوشمند سوخت خود دریافت کنند.

کد خبر 108228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز