همشهری آنلاین: هاشمی رفسنجانی ارائه پیش‌نویس پنج عضو دائم شورای امنیت به این شورا و اظهارات اخیر آنان درباره بیانیه تهران را تقبیح کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رفتار اعضای دائم شورای امنیت در مورد بیانیه تهران، در شان آنان نیست.

به گزارش ایسنا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ابتدای جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام ـ که با اکثریت اعضا برگزار شد ـ با تبریک سالروز آزادسازی شهر خرمشهر به آحاد مردم ایران و به ویژه رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس گفت: امیدواریم رشادت‌های بی‌بدیل این دوران موجب شده باشد که هیچ دشمن متجاوزی در آینده جرات تعرض به کیان جمهوری اسلامی ایران را به خود ندهد.

وی با تقبیح ارائه پیش‌نویس پنج عضو دائم شورای امنیت و اظهارات اخیر آنان درباره بیانیه تهران اظهار کرد: این‌گونه روش‌ها و اقدامات در شرایطی که اقدام جمهوری اسلامی ایران حرکتی دیپلماسی مثبت بوده، قطعا متناسب با شان کشورهایی که خود را مدعی تمدن و قانون‌گرایی معرفی می‌کنند نیست و حسن نیت ادعایی آنان را به شدت زیر سوال برد.

وی افزود: اگر جهان پذیرفته است که دیپلماسی مقدم بر سایر روش‌ها و اقدامات برای حل مسائل بین‌المللی است، باید کشورهای متخاصم به سرکردگی آمریکا، از اقدام اخیر دیپلماسی ایران که هنوز جای بحث و جلسات و تبادل نظر بین‌المللی دارد، استقبال می‌کردند و به دور از عجله و شتاب‌زدگی، دست به اقدامات غیراصولی و اخلاقی نمی‌زدند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حقوق حقه بین‌المللی خود به ویژه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی بسیار جدی و مصمم است و اگر این اقدام با هدف ادامه جنگ روانی است، باید بدانند ایران با جنگ روانی و تهدید و ارعاب از حق خود نمی‌گذرد و نباید به جای مذاکره و تعامل، راه‌های خصومت‌آمیز و غیراخلاقی را پیش گیرند که این کار قطعا برای منطقه و دنیا هم سنگین تمام خواهد شد.

کد خبر 107997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز